کد خبر: ۳۳۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 22 November 2016
حجت الاسلام حمیدرضا حنان ظهر سه شنبه در مراسم تجلیل از فعالان و خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی با اشاره به اینکه رسالت کتاب هدایت بشریت و خروج انسان از جهالت است، اظهار داشت: یکی از راهکاری برطرف کردن جهالت و پاسخ دادن به شبهات ترویج کتاب و کتابخوانی است.
وی با بیان اینکه برای پاسخ دادن به شبهات انسان در جهان امروز هیچ چیز تاثیرگذار تر از کتاب نیست، تصریح کرد: سرانه مطالعه در برخی کشورها چهار ساعت بوده و این درحالیست که سرانه مطالعه در ایران ۱۲ دقیقه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با تاکید بر اینکه برای توسعه باید سرانه مطالعه را بالا ببریم، افزود: امروز با کمبود کتابخانه های عمومی مواجه هستیم.حجت الاسلام حنان با اشاره به اینکه بنابر آمار ارائه شده از سوی کنفرانس بین المللی کتاب داری باید برای هر ۳ تا ۵ هزار نفر یک کتابخانه عمومی باشد، گفت: بنابراین در کشور ما باید ۱۴ هزار کتابخانه عمومی باشد و این درحالیست که تنها هزار و ۴۰۰ کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد.
وی به آسیب های حوزه کتاب اشاره کرد و ادامه داد: تا مسئله کتابخوانی به یک فرهنگ عمومی تبدیل نشود به رشد و توسعه دست نمی یابیم.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه جدا کردن کتابخانه ها از وزارت ارشاد یک آسیب بزرگ در این حوزه بود، تصریح کرد: نمی توان کتاب را از حوزه فرهنگ جدا دانست.
بنا بر این گزارش، در این مراسم از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی لرستان تجلیل شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار