کد خبر: ۳۳۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹ 27 November 2016
به گزارش تابناک یزد،مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد می‌گوید: برای 6 ماه دوم سال هم برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی دیگری در برنامه‌های این اداره کل قرار گرفته که مهم‌ترین آن جشنواره ملی محمد رسول‌الله(ص) و جشنواره ایده پردازی کتاب است.
غیاثی با اشاره به غربت کتاب و کتابخوانی در جامعه می‌گوید: اداره کل ارشاد استان برای از بین بردن مهجوریت کتاب در جامعه، برنامه‌های خوبی را اجرا کرده است که می‌تواند جایگاه کتاب را در بین عامه مردم بالا ببرد. هرچند تنها این مساله در حیطه برنامه‌های ارشاد نیست و باید دیگر دستگاه‌های فرهنگی مانند آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه‌های استان هم همکاری کنند. به گفته وی، امسال به صورت آزمایشی در ١٥‌شهر نامزد پایتخت کتاب ایران، جشنواره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان برگزار می‌شود که استان یزد هم در این خصوص به طور جدی ورود کرده و باشگاه‌های کتاب کودک و نوجوان با هدف ایجاد دغدغه مطالعه کتاب در سنین کودکی راه اندازی شده است. وی می‌افزاید: صدور مجوز کتاب و نظارت بر چاپ کتاب استان، به یزد واگذار شده و جزو ١٠‌استانی است که در کشور صدور مجوز چاپ کتاب و نظارت بر آن را عهده‌دار شده است.
وی می‌افزاید: برگزاری سه دوره نمایشگاه کتاب استانی و برگزاری ١٠٠نمایشگاه کتاب در ایام مختلف سال در مناطق استان برنامه ارشاد برای حمایت از کتاب و کتابخوانی است.
همشهری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار