رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه:
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از حکم اعدام دو نفر از افراد اصلی سرقت مسلح طلافروشی شهرستان سرپل‌ذهاب به‌عنوان محارب خبر داد و گفت: یک نفر نیز به حبس دراز مدت محکوم شده است.
کد خبر: ۳۵۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 03 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه  محمد‌رضا عدالتخواه صبح امروز در جمع خبرنگاران درخصوص حکم سارقان طلافروشی شهرستان سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: مورخ 21 مرداد‌ماه سال‌جاری سارقان مسلحی که نقاب به چهره داشتند به یک طلافروشی در شهرستان سرپل‌ذهاب حمله می‌کنند.

عدالتخواه با بیان اینکه سارقان هنگام فرار تیراندازی می‌کنند، ادامه داد: در جریان این سرقت،«احمد محمدی» یک نفر از مأموران نیروی انتظامی در حال انجام وظیفه به ضرب گلوله یکی از سارقان به شهادت رسیده و صاحب مغازه نیز مجروح می‌شود.

 رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه با پیگیری مستمر و شبانه‌روزی سارقان این طلافروشی کمتر از سه روز دستگیر شدند، گفت: پرونده سارقان طلافروشی شهرستان سرپل‌ذهاب خارج از نوبت و به‌صورت فوق‌العاده رصد شد و اکنون به مرحله پایانی خود رسیده است.

وی از حکم اعدام دو نفر از افراد اصلی این سرقت که مسلح بودند به‌عنوان محارب خبر داد و تصریح کرد: یک نفر نیز محکوم به حبس طویل‌المدت و چند نفر دیگر نیز در حواشی این ماجرا دست داشتند، بنا بر حکم قاضی مجازات شدند.

عدالتخواه افزود: حکم سارقان طلافروشی شهرستان سرپل‌ذهاب قابل تجدید نظر در دیوان عالی کشور بود که این حکم در آنجا نیز تایید شد و در روزهای آینده برای اجرای حکم برنامه‌ریزی لازم صورت می‌گیرد.

وی درخصوص آخرین روند رسیدگی به پرونده مکتب «فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان» نیز، گفت: مجرم این پرونده متهم و مرتکب به یک‌جرم سنگین به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور شده است.

 رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه 60 روز است که هنوز کار حسابرسی اموال این متهم کامل نشده است، افزود: مراتب توسط 20 نفر از همکاران و تعدادی از عوامل مدیر «فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان» در حال رسیدگی است.

وی به تلاش دستگاه قضایی در راستای شناسایی اموال متهم که به روش‌های مختلف از جمله قراردادها، اجاره مکان‌های مختلف، خرید فرش، اسب‌های گران‌قیمت و... اشاره و بیان کرد: قردادها فسخ شده است، فرش‌هایی خریداری شده البته تولیدی نیست چون تولیدات این مکتب در حدی نیست که بازار آن را جذب کند به مکان استاندار انتقال داده شده است.

عدالتخواه به استقبال دادسرا در راستای همکاری مردم برای بازاریابی و فروش اموال متهم از جمله فرش‌ها و اسب‌های گران‌قیمت و تبدیل به پول نقد اشاره کرد و ادامه داد: مردم اطمینان داشته باشند که اگر دستگاه قضایی متهم را دستگیر نمی‌کرد به طور قطع خسارت‌های بیش از این میزان متوجه آن‌ها می‌شد.

این مسؤول با بیان اینکه تا‌کنون حدود 10 هزار نفر شاکی مدیر مجموعه مکتب «فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان» است، اظهار داشت: متهم بیش از 218 میلیارد تومان پول مردم را برده است در حالی که اکنون موجودی خیلی کمی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار