تابناک لرستان:
با توجه به اهمیت مشارکتهای اجتماعی و بحث خیرین سلامت از سایر شهرستانها نیز انتظار داریم تلاش های خود رادو چندان کنندتابتوانیم به دستاوردهای بیشتری دست پیدا کنیم/از ابتدای شروع فعالیت مجمع خیرین سلامت استان تا کنون حدود 56 میلیارد اعتبار از طرف خیرین هزینه شده است
کد خبر: ۳۶۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 27 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ؛در این نشست که در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه تشکیل شد، علاوه بر دکتر ساکی و روسای مجامع  خیرین، نادر همتی قائم مقام رئیس دانشگاه در امور مشارکتهای اجتماعی، دکتر آسترکی معاون درمان،  نبی الله تازنگ مشاور مالی رئیس دانشگاه و جمعی از روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستانهای استان حضور داشتند.


در ابتدا نادر همتی  قائم مقام رئیس دانشگاه در امور مشارکت های اجتماعی با تقدیر از  تلاشهای همه جانبه  دکتر ساکی ریاست دانشگاه و حضور روسای مجامع خیرین سراسر استان عنوان کرد: نگاه مثبت  دکتر ساکی به بحث خیرین در استان لرستان باعث شکوفایی مشارکت های اجتماعی و  حضور همه جانبه خیرین در عرصه سلامت استان لرستان شده است که این مهم منجر به احداث ، بهره برداری ،تجهیز و افتتاح مراکز درمانی، بهداشتی در استان لرستان شده است که این نوع نگاه با پویایی بیشتر در سال آینده همچنان ادامه خواهد داشت. قائم مقام رئیس دانشگاه در امور مشارکتهای اجتماعی اذعان کرد: در این راستا و   با توجه به اهمیت مشارکتهای اجتماعی و بحث خیرین سلامت از سایر شهرستانها نیز انتظار داریم تلاش های خود رادو چندان کنندتابتوانیم به دستاوردهای بیشتری دست پیدا کنیم.همتی در ادامه از احداث بیمارستان 77 تختخوابی بروجرد، اورژانس این شهرستان، راه اندازی بخش شیمی درمانی بیمارستان شهید رحیمی و احداث 8 باب مجموعه بهداشتی درمای در سراسر استان به عنوان طرح های خیر محور در سال جاری یاد کرد و گفت: از ابتدای شروع فعالیت مجمع خیرین سلامت استان تا کنون حدود 56 میلیارد اعتبار از طرف خیرین هزینه شده است که رقم قابل توجهی است. وی ادامه داد: طبق جلساتی که داشتیم و در راستای برنامه های مجمع،  پیش بینی می کنیم تا پایان سال 1396 و در مجموع 274 میلیارد تومان جذب خواهد شد. همتی در پایان به راه اندازی سامانه یاس 190 اشاره کرد و گفت: در این سامانه کلیه ی نیازهای شهرستانهای مختلف استان عنوان شده است.

در ادامه جلسه رئیس مجمع خیرین استان ضمن تشکر از رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به دلیل حمایت و توجه ویژه به بحث خیرین سلامت از این مجموعه به عنوان فعال ترین بخش دانشگاه در چند سال اخیر یاد کرد و ابراز داشت: حضور مجامع خیرین در شهرستانهای مختلف استان جای مسرت دارد. مرادی فر ادامه داد: عملکرد مجموعه ی خیرین سلامت استان نشان می دهد که این مجمع یکی از موفق ترین مجامع خیرین در کل کشور بوده است. وی همچنین گفت: همین که استانهای دیگر مانند اصفهان از عملکرد و دستاوردهای مجمع خیرین سلامت در لرستان الگوبرداری می کنند جای افتخار دارد. مرادی فر در پایان اظهار داشت: امیدوار این موفقیت ها زمینه ساز تلاش های بیشتر مجامع شده و توفیقات این حوزه همچنان ادامه داشته باشد.
روسای مجامع خیرین سلامت سراسر استان نیز ضمن ارائه برنامه های صورت گرفته و در دست اقدام شهرستان تابعه خود ضروریات اجرای برنامه ها را در سال آینده عنوان کردند.
نبی اله تازنگ، مشاور مالی دانشگاه نیز در حاشیه ی این نشست ابراز امیدواری کرد برنامه های در دست اقدام با حمایت خیرین حوزه سلامت و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی هر چه سریعتر به بهره برداری برسند. وی عنوان کرد: در این گونه پروژه ها سعی ما بر این است تا حد امکان از بروکراسی های غیر ضروری اداری کاهش دهیم تا امور هر چه سریعتر به سرانجام برسد. تازنگ همچنین به تنظیم فلوچارت آنالیز تفاهم نامه های مالی در آینده اشاره کرد و گفت: این یکی از برنامه هایی است که در حال برنامه ریزی آن هستیم و در آینده به کلیه ی شهرستانها ابلاغ خواهد شد. وی در خصوص این فلوچارت عنوان کرد: طبق برنامه های پیش بینی شده هرگونه تفاهم نامه ای می بایست در چارچوب این فلوچارت آنالیز شود.

در قسمت انتهایی نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی در سخنانی از خیرین به عنوان اهرم های رشد و تعالی یاد کرد و گفت: حضور خیرین سلامت و انگیزه ی ایشان برای کمک به مردم شهر و استانشان ظرفیت فوق العاده ای است که هیچگاه نباید نادیده گرفته شود. دکتر ساکی گفت: انصافا هرگاه مسئولین مجامع خیرین را می بینم خستگی را فراموش می کنم چرا که کار این مجموعه از روی نیت است و هیچگونه بهره ی مالی و نفعی در آن دیده نمی شود. وی ابراز داشت: این که ما از ابتدای راه اندازی مجمع خیرین سلامت در استان تا کنون بتوانیم رقمی حدود 274 میلیارد اعتبار از بخش خیرین برای کمک به حوزه سلامت جذب کنیم نشانه ی تأثیرگزاری بزرگ آن است. دکتر ساکی خاطرنشان کرد: کمک به مردم موهبتی الهی است که از سمت خداوند به خیرین عطا شده است و نشاندهنده ی بزرگی ایشان است. وی همچنین ورود خیرین و مردم را به مقوله سلامت همان اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: امیدوارم بتوانیم در ادامه گام های بلندتری برداریم.
گفتنی است در پایان برنامه با حضور رئیس دانشگاه از مسئولین مجامع خیرین فعال استان با اهدا لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار