مدیرعامل بیمه سلامت: هزینه درمان افراد60 سال به بالا هفت تا ٩ برابر دیگر گروه های سنی است
کد خبر: ۳۷۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 11 February 2017

مدیرعامل بیمه سلامت ایران می گوید، هزینه درمان افراد بالای 60سال سن به بالا هفت تا ٩ برابر دیگر گروه های سنی در کشور است.

محمدجواد کبیر؛ امروز (شنبه) در سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت در محل هتل المپیک تهران، افزود: تغییر و تحول در امید به زندگی سبب شده تا بدانیم برای چه گروه های سنی در حال برنامه ریزی هستیم.
وی تاکید کرد، باید دید چه خدماتی را برای چه کسانی باید ارایه کنیم و آیا همه اقدامات منتج به سلامتی می شود؟.
کبیر با اشاره به آخرین مطالعات در حوزه سلامت گفت: از هر ١٠٠ نفر دیابتی در کشور ٢٧ نفر به هدف درمان پیش بینی شده رسیده اند و از هر١٠٠ مبتلا به فشار خون نیز 35 نفر درمان شده اند.
مدیرعامل بیمه سلامت افزود: 60 درصد جمعیت بالای 18سال در کشور دارای BMI (شاخص توده بدن) بالای 25 ، 22 درصد دارای شاخص توده بدن بالای 30 و بین 25 تا 30 درصد دارای شاخص بیش از 36 هستند.
کبیر گفت: در زمینه کنترل چربی خون موفق تر عمل کردیم به طوری که از هر100نفر 65 نفر دارای چربی خون کمتر از 200 میلی گرم هستند که هدف ما رسیدن این میزان به 170 است.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان حوزه سلامت باید دیده بانی درباره وضعیت سلامت جامعه داشته باشند، افزود: مسئولان حوزه بیمه در کشور باید حمایت طلبی کنند و نیاز به بازاریابی اجتماعی داریم. متغیرهای زیادی بر روی موضوع سلامت تاثیر دارند .
مدیرعامل بیمه سلامت گفت: باید در حوزه بیمه به سوی توانمندسازی مردم، خرید راهبردی و تقویت و تعالی بخشی و نظارت در قبال خریدی که انجام می دهیم، گام برداریم.
کبیر یادآور شد: همچنین انجمن های صنفی و تشکل های مردمی برای صیانت از حقوق جامعه حضور یابند، زیرا سلامت مهمترین بخش از نظام اجتماعی است.
مدیرعامل بیمه سلامت تاکید کرد: باید بدانیم چه کسانی مسئول ارائه خدمات هستند و چه خدمتی قرار است ارایه شود .زنجیره ارجاع از چه کمیت و کیفیتی برخوردار است؟
کبیر یادآور شد: امروز هزینه های سلامت در حال افزایش است و باید با توجه به امکانات محدودی که داریم، خدمات ارائه دهیم. اینکه فکر کنیم با هزینه تراشی دولت مجبور است هزینه ها را تامین کند ساده اندیشی است.
وی وظیفه ملی مسئولان حوزه سلامت را صیانت از منابع ذکر کرد و گفت: باید از اول هشدارها را بدهیم تا بعدها دچار مشکل نشویم.
کبیر با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: همچنین ضروری است داده ها را شفاف کنیم و داده های ناپاک را دور بریزیم .بشدت نیاز داریم با راهبرد واحد در کشور نسخه های مختلف را در استان ها پیاده کنیم.گزارش هایی که از استان ها می رسد نوید بخش است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: هزینه درمان ، بیمه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار