رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: دشمنان ولایت و نظام را باید بشناسیم و در مقابل تکفیری‌هایی که در جهان اسلام فتنه ایجاد کردند و مسلمان کشی به راه انداختند هوشیار باشیم.
کد خبر: ۴۴۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 16 June 2017
حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور امشب در مراسم شب احیا که در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد با بیان اینکه امشب یکی از شب‌های استثنایی سال است اظهار داشت: باید از این فرصت استثنایی استفاده کرد چرا که در طول سال اینچنین فرصت‌هایی برای انسان پیدا نمی‌‍‌شود و یا کم پیدا می‌شود.

وی افزود: شب قدراز هزار ماه برتر و ثواب کارها بیشتر است و شهادت مولای متقیان علی(ع) بر فضائل این شب افزوده است؛ شب قدر در میان شب های سال مجهول است و علم آن در نزد خداوند است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور عنوان کرد: زمان ظهور عالم بشریت معلوم نیست و در روایات آمده است کسانی که وقت ظهور را مشخص می کنند دروغگو هستند.

وی بیان کرد: شب قدر یکی از شبهای ماه رمضان است و قرآن در شب قدر نازل شده است؛ شب قدر یکی از شب‌های ویژه و فرصت های طلایی برای یک انسان است، برخی از عرفا و علما یک سال را شب زنده داری می‌کردند تا شب قدر را درک کنند چرا که شب قدر خارج از شبهای سال نیست.

تقوی تصریح کرد: شب قدر، شب تقدیر است و پرونده انسان تا سال دیگر بسته می شود و همه اتفاقاتی که در زندگی ما اتفاق خواهد افتاد در این پرونده ثبت می‌شود و نزد ولی عصر می رود تا این پرونده را امضا کند.

وی خاطرنشان کرد: اینگونه مراسمات فرصت و غنمیتی است که باید از آن استفاده کنیم، شب زنده داری و قرآن به سر گرفتن در این شب‌ها برای درک بیشتر شب‌های قدر است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: باید در خود قابلیت به وجود بیاوریم و ظرفیت ما به گونه‌ای باشد تا بتوانیم رحمات و فیض الهی را درک کنیم و اگر قابلیت نداشته باشیم نمی توانیم از شب قدر استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: باران رحمت الهی می بارد اما آیا دل ما قابلیت این را دارد که باران رحمت را جذب کند؟ در شب بزرگ و عظیم قدر باران رحمت الهی می بارد اما آیا دل ما آماده است، اگر ارادت نباشد سعادت نیست بنابراین باید آماده شویم تااز شب قدر استفاده کنیم.

تقوی افزود: پیامبر(ص) قرآن را تلاوت می کرد و مردم را دعوت به خدای یگانه می‌کرد و همه آیات قرآن را می‌شنیدند اما با سخن پیغمبر یکنواخت برخورد نمی‌کردند یک عده جذب و یک عده بر دشمنی افزوده می‌شد بنابراین ایراد در نداشتن قابلیت افراد است و کسی که وجود خود را آماده کرده می‌تواند بهره ببرد.

وی عنوان کرد: شب قدر باید با دل وارد شد، باید با چشم دل ببینم و با گوش جان بشنویم وآینه دل را غبار روبی کرد تا زیبایی‌ها را در آن ببنیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: شب قدر با دل باید، اگر انسان اسیر هوای نفس و منیت باشد چگونه می‌تواند از شب قدر بهره بگیرد؟ در شب قدر باید اول نفس را قربانی کرد تا جان آزاد شود اگر گرفتار نفس و نفسانیات باشیم فرشتگان الهی که وارد می‌شوند نمی توانیم بهره‌ای ببریم بنابراین باید موانع را از سر راه برداریم و بر نفس خود مسلط باشیم.

وی با بیان اینکه هر چه شعار آزادی و استقلال دهیم اگر بنده نفس باشیم آزاد نیستیم تصریح کرد: دعای جوشن کبیر زمینه را برای ترک گناه آماده می کند، نسخه شفا بخش دردهای زندگی ما قرآن است، قرآن کتاب هدایت است که محکم‌ترین هدایت ها را دارد و پیامبر فرمودند تمسک به قرآن داشته باشید.

تقوی خاطرنشان کرد: قرآن و ولایت عدل هم هستند و در زمان غیبت ولی فقیه نائب امامی است که در پس پرده غیبت است، مبادا با یکی دیگری را کنار بزنیم، در جنگ صفوین قرآن بر سر نیزه کردند که قرآن ناطق را کنار بگذارند بنابراین باید مراقب ولایت باشیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: شب قدر، شب ولایت است عمل بدون ولایت عمل نیست بنابراین اگر می‌خواهید معنا پیدا کنید باید خود را به امام زمان متصل کنید.

وی اظهار داشت: شب قدر، شب حجت خدا است که باید پیوندمان را با نائبش محکم کنیم؛ باید دشمنان ولایت و نظام را بشناسیم و در مقابل تکفیری‌هایی که در جهان اسلام فتنه ایجاد کردند و مسلمان کشی به راه انداختند هوشیار باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار