فرماندار شهرستان کرمانشاه گفت: بر اساس آمار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان۲۵ هکتار از اراضی مراتع و جنگل ها دچار آتش سوزی شده است که این آمار نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داشته است که در این زمینه اطلاع رسانی شده است.
کد خبر: ۴۷۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 31 July 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، روز دوشنبه فضل الله رنجبر در جلسه ی ستاد مدیریت بحران شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری با بیان اینکه در راستای جلوگیری و اطفای حریق اقدامات تبلیغی بخشداران در این زمینه کمک کننده است، اظهارداشت: با تشکیل هسته های مردمی در مناطق حاشیه مراتع و جنگل ها در جهت اطفای حریق بعنوان کارزیر بنایی و ماندگار روی آن کار کنند.

وی در ادامه گفت:  هسته های محلی باید  در راستای پیشگیری و اطفای  دارای شناسنامه و سازماندهی شوند ولازم است، در روستاهای شیرازی، جامه شوران و سیر جامه شوران این گروه ها تشکیل شوند.

 فرماندار شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه آتش نشانی در هنگام بروز آتش سوزی  در شهر و روستا ها با فرمانداری و بخشداری ها  برای کمک رسانی  در جهت اطفای آن تماس بگیرند و به ما اطلاع دهند، افزود:  گاهی اوقات در صورت آتش سوزی به فرمانداری اطلاع نداده نمی شود و در صورتیکه ما از آتش سوزی اطلاع نداشته  نباشیم قادر نخواهیم بود برای اطفای حریق به نیروهای آتشنشانی کمک کنیم.

رنجبر در ادامه گفت: در قالب بسته های آموزشی به مسافران، گردشگران می توان در جهت حفاظت از محیط زیست  آگاهی داد و همچنین  آموزش و پرورش باید  برای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آتش سوزی در طبیعت به دانش آموزان آموزش های مناسب را ارایه دهد.

وی گفت: مدیر بحران در روستاها دهیار است که فرماندهی لازم رادر راستای پیشگیری و اطفای حریق انجام داده و که بخشداری ها از جمله بخشداری های ماهیدشت و هلشی  باید  دستگاههای رونده  اطفای حریق را خریداری کنند.

رنجبر با تاکید  بر توجه به مسائل زیر ساختی در زمان بحران، اظهارداشت: در جلسه های مدیریت بحران آمادگی لازم برای نهاد ها و ارگانهای خاص در شرایط ویژه کسب می شود که در سال گذشته هنگام سرما در استان قطعی گاز نداشته ایم و همچنین از شهرداری تقاضا مندیم که در هنگام بارش باران در تکلیف دفع آب های سطحی را روشن کند و برای دفع آن برنامه ی زمانبندی شده را مشخص کرده و به ما بدهند،  و در این زمینه شهرداری های مناطق خدمات مطلوبی را برای دفع آب، در آبروها انجام داده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار