هرگاه خبری درباره آینده برند مزراتی منتشر می‌شود، معمولاً واژه “تأخیر” به ذهن می‌آید. این بار شرایط متفاوتی پیش آمده زیرا کمپانی مادر یعنی فیات کرایسلر تصمیم دارد مزراتی را سرسبز کند.
کد خبر: ۴۷۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 03 August 2017

به گزارش تابناک : مدیرعامل شرکت سرجیو مارکیونه در خلال کنفرانسی که با سرمایه‌گذاران برگزار کرده بود اعلام کرد بیش از نیمی از سبد محصولات شرکت تا سال 2022 به نوعی الکتریکی خواهند شد.


این استراتژی تأثیری مستقیم روی برند پرفورمنس مزراتی خواهد داشت و از سال 2019 تمامی محصولات این شرکت با قوای محرکه جانشین احتراق داخلی عرضه خواهند شد. گفته شده این محصولات نه تنها دربردارنده مدل‌های هیبریدی خواهند بود بلکه مدل‌های کاملاً الکتریکی نیز عرضه خواهند شد.


در حال حاضر دو مدل جدید در حال توسعه بوده و با ارائه آن‌ها اهداف کمپانی بیش از پیش دنبال خواهد شد. علیرغم حرکت به‌سوی الکتریکی سازی، فیات کرایسلر برنامه‌هایی برای ساخت باتری‌های خود ندارد.


ظاهراً پیش‌قراول مدل‌های الکتریکی مزراتی کانسپت برجسته آلفیری 2014 خواهد بود. این خودرو که در سال 2020 وارد بازار خواهد شد به فرم یک کوپه دو نفره خواهد بود که از پلتفرم کاملاً جدیدی سود می‌برد. انتظار می‌رود تا آن زمان شاسی‌بلند لوانته از قوای محرکه پلاگین هیبریدی کرایسلر پاسیفیکا استفاده کند.


مارکیونه که برنامه‌هایی برای بازنشستگی در سال 2019 دارد گفت:

چیزی که هم‌اکنون بسیار مهم بوده سرنوشت خودروهای دیزلی مخصوصاً در اروپا است. تولید برخی مدل‌های الکتریکی بر پایه محصولات بنزینی اجتناب‌ناپذیر است.


از دیگر برنامه‌ها می‌توان به احتمال تولید نسل بعدی مزراتی گرن توریسمو در سال 2020 اشاره کرد درحالی‌که برنامه‌هایی برای تولید یک شاسی‌بلند کوچک‌تر و قرار گرفتن آن در جایگاهی پایین‌تر از لوانته وجود دارد. همچنین نسخه 8 سیلندر لوانته نیز در نهایت به عنوان پرچم‌دار این خودرو عمل خواهد کرد.






منبع : پدال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار