رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: با وجود دشواری‌های فراوان اما اقدامات خوبی برای ثبت جهانی دو ژئو پارک لرستان صورت گرفته است.
کد خبر: ۴۷۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲ 14 August 2017
محمدرضا صفی خانی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی جایگاه صنعت توریسم در عملیاتی نمودن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و برگزاری همایش ملی ژئوتوریسم، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های استان پس از معرفی به عنوان پایتخت ژئوتوریسم، برگزاری همایش ملی ژئوتوریسم است.

وی خاطر نشان کرد: ژئوتوریسم متفاوت از گردشگری بوده و لذا قبل از نمایش ژئوتوریسم باید از آن حفاظت نمود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به معرفی چند ژئو پارک و ژئو سایت، بیان داشت: با وجود دشواری‌های فراوان اما اقدامات خوبی برای ثبت جهانی دو ژئو پارک لرستان صورت گرفته است.

صفی خانی تصریح کرد: در عین گسترش جاذبه‌های توریستی بایستی در راستای معرفی و حفاظت از آن‌ها نیز تلاش نمود.

وی از استقبال دانشگاه پیام نور برای برگزاری همایش ملی ژئوریسم به عنوان یک اتفاق خوب یاد کرد و افزود: این اقدام دانشگاه پیام نور نشان از خروج دانشگاه از قالب خود و ورود به اجرا در جهت تاثیر بر اقتصاد منطقه‌ای و ملی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان یادآور شد: در بازه زمانی برگزاری همایش ملی ژئوتوریسم در اردیبهشت ماه می‌توان چند استارتاپ علمی نیز با همین رویکرد و با حمایت از ایده‌های دانشجویان برگزار کرد.

صفی‌خانی با بیان اینکه یکی از مشکلات جوامع صنعتی مشکل هویتی است، اظهار کرد: امروز جوامع صنعتی فضایی را ایجاد کرده که از هویت اصلی خود که عمدتا با محیط زیست در ارتباط بوده جدا شویم و لذا ضرورت دارد مردم خصوصا جوانان را به این سمت و سو سوق داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار