اتحادیه اروپا روز پنجشنبه تحریم‌های روسیه شامل توقیف دارایی‌ها و ممنوعیت‌های مسافرتی علیه افراد و شرکت‌ها را به مدت ۶ ماه دیگر تا ۱۵ مارس ۲۰۱۸ برابر با ۲۴ اسفند ماه تمدید کرد.
کد خبر: ۴۹۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۲ 15 September 2017
اتحادیه اروپا روز پنجشنبه تحریم‌های روسیه شامل توقیف دارایی‌ها و ممنوعیت‌های مسافرتی علیه افراد و شرکت‌ها را به مدت ۶ ماه دیگر تا ۱۵ مارس ۲۰۱۸ برابر با ۲۴ اسفند ماه تمدید کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه اروپا، شورای اروپا امروز محدودیت های اعمال شده بر ضد روسیه در ارتباط با اقدامات مخدوش کننده یا تهدیدکننده تمامیت ارضی ، حق حاکمیت و استقلال اوکراین را 6 ماه دیگر تمدید کرد.




بر اساس این گزارش، ارزیابی شرایط (اوکراین) توجیه کننده تغییری در نظام تحریم ها نبوده اما فهرست تحریمی مرور شد و شورای اروپا 4 فردی را که دیگر در قید حیات نیستند از فهرست افراد مشمول تحریم حذف کرد. این محدودیت های اتحادیه اروپا علیه روسیه که از مارس 2014 آغاز شده اکنون شامل 149 فرد و 38 شرکت می شود که این افراد و شرکت ها مشمول توقیف دارایی ها و ممنوعیت های مسافرتی به علت 'مخدوش کردن تمامیت ارضی ، حق حاکمیت و استقلال اوکراین' هستند.




بر اساس این گزارش، سایر تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه در ارتباط با اوکراین شامل تحریم های اقتصادی بر بخش های خاصی از اقتصاد روسیه است که در ژوئیه و سپتامبر 2014 آغاز شده و طبق تازه ترین تمدید، تا 31 ژانویه 2018 (11 بهمن) برقرار هستند. همچنین محدودیت هایی در واکنش به ضمیمه شدن شبه جزیره کریمه و سواستوپول به خاک روسیه که فقط شامل این مناطق می شوند و تا 23 ژوئن 2018 (دوم تیر 1397) اعتبار دارند.




آمریکا و اتحادیه اروپا از ماه ژوییه 2014 (تیر و مرداد 1393) در پی جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین و پیوستن به روسیه با طرح اتهام حمایت مسکو از جدایی طلبان در شرق اوکراین، تحریم های ضدروسی را اجرا کردند، در حالی که مسکو ادعای مطرح شده را رد کرده است. روسیه نیز تحریم هایی را در عرصه محصولات کشاورزی در مورد کشورهای غربی و متحدان آنها اعمال کرده است. دولت روسیه ماه ژوئن نیز تحریم های این کشور علیه اتحادیه اروپا را برای 18 ماه دیگر تمدید کرد که در چارچوب پاسخ متقابل به اقدام های سه ساله ضدروسی 28 عضو این اتحادیه است. تحریم های 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار