مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان گفت: از طریق صندوق امداد ولایت تسهیلات کارگشایی تا سقف 50 میلیون ریال بدون بهره به نیازمندان پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۵۲۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹ 14 November 2017
جاسم محمدی فارسانی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان، بیان کرد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت یکی از اقداماتی است که توسط ریاست و هیات امنا کمیته امداد امام خمینی(ره) به شدت دنبال و اکنون شاهد عملیاتی شدن آن هستیم.

وی با بیان اینکه در بین بانک‌ها چیزی به اسم تسهیلات قرض الحسنه وجود ندارد، افزود: قرض الحسنه یعنی پولی به کسی پرداخت شود و سودی برای بازپرداخت تعیین نشده باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان ادامه داد: با این تفاسیر نظر هیات امنا و رئیس کمیته امداد کشور این بود که یک صندوق یا یک بانکی را تاسیس کنیم که به طور واقعی قرض الحسنه باشد و لذا از این ایده صندوق امداد ولایت محقق شد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات کارگشایی تا سقف 50 میلیون ریال است و تمام اقشار را در بر می‌گیرد، بیان کرد: صندوق امداد ولایت به خیرین اعلام می‌کند که کمک نقدی خود را به صندوق داده و افراد نیازمند را هم خیرین معرفی کند و هیچ‌گونه سود سپرده‌ای پرداخت نخواهد شد.

محمدی خاطرنشان شد:این مبالغ به‌جای کمک به افراد محدود از طریق چرخش وجه در صندوق امداد ولایت به افراد نیازمند زیادی کمک می‌کند و به نظر بنده هنوز مردم با این کار آشنا نیستند و به اطلاع‌رسانی نیاز دارد.

وی افزود: کلیه اطلاعات مالی کمیته امداد و مددجویان به صندوق داده شده و برای مددجویان کارت صادر شده و تقریبا در 6 شهرستان کارت‌ها بصورت کامل و در دیگر شهرستان‌ها به صورت 90درصدی توزیع شده‌اند در نتیجه مددجو می‌تواند با این کارت مستمری یا خدمات نقدی خود را دریافت کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان اعلام کرد: همه مردم می‌توانند در این صندوق افتتاح حساب کنند و کلیه عملیات بانکی از طریق این کارت انجام می‌شود و به سیستم شتاب متصل است.

وی با بیان اینکه این صندوق در تمام مراکز استان‌ها دارای شعبه و در شهرستان‌ها از طریق ادارات کمیته امداد این خدمات ارائه می‌شود افزود: خیرین نیز می‌توانند به تمام مراکز کمیته امداد مراجعه کرده و در این کار خداپسندانه شرکت کنند.

محمدی گفت: لازم به ذکر است اگر در آینده صندوق به بانک تبدیل شود هیچگونه تغییراتی در آن ایجاد نشده و سودی پرداخت نخواهد شد.




فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار