کد خبر: ۵۲۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 22 November 2017
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: هرچند در برخی موارد با ایران هنوز به توافق نرسیده ایم، اما مسیری را طی کرده‌ایم و هم اکنون با تهران تفاهم و همکاری بیشتری داریم.


به گزارش ایرنا، اردوغان روز سه شنبه در نشست هفتگی اعضای حزب عدالت و توسعه ترکیه در پارلمان این کشور با اشاره به نشست سه جانبه فردا با سران ایران و روسیه در سوچی افزود: با سران ایران و روسیه در شهر سوچی در مورد سوریه و تحولات منطقه گفت و گو خواهیم کرد.
 
وی بیان کرد: برخی کشورها در لباس دوست اما در صفوف دشمن ترکیه قرار گرفته اند و ما از این موضوع ناراحت هستیم و هم اکنون کشور ترکیه توسط محافل خاصی مورد حمله قرار می گیرد ولی با این حال به اهداف خود خواهیم رسید و جزو 10 اقتصاد برتر جهان خواهیم شد.
 
وی اظهار کرد: گروه تروریستی پ.ک.ک و گروه کودتاگر گولن می خواهند برای ترکیه مشکل ایجاد کنند ولی حاضرند برای حمله و آسیب زدن به ترکیه آلت دست هر کسی قرار گیرند ولی ما قادر به مبارزه با تمام دشمنان هستیم.
 
وی تاکید کرد: دشمنان ترکیه اکنون سعی می‌کنند از طریق دادگاه های آمریکا نقشه خود را اجرا کنند ولی واکنش ما به کسانی که ترکیه را تهدید می‌کنند، بسیار شفاف و روشن است.
وی مدعی شد: در ترکیه به هیچ عنوان قومیت گرایی وجود ندارد و بر این اساس بر تعداد دوستان خود افزوده و اجازه فرصت طلبی به دشمنان نخواهیم داد.
 
وی بدون ذکر نام کشور آمریکا و به صورت تلویحی خطاب به دولت واشنگتن گفت: ادعا می‌کنند که داعش را نابود کردند، پس چرا هنوز به گروه پ.ی.د سلاح ارسال می کنند؟ و این اقدام نشان می دهد که اهداف دیگری دارند.
 
اردوغان اضافه کرد: در شمال سوریه منطقه ای از یک گروه تروریستی پاکسازی و به جای آن گروه تروریستی دیگری مستقر شد و همه این ها نشان می دهد که بحث آوردن دموکراسی به منطقه و دفاع از مظلومان مطرح نیست و اهداف آنها چیز دیگری است و درصدد تغییر ساختار جغرافیایی منطقه هستند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار