تابناک چهارمحال وبختیاری- رییس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری گفت: با تصویب دولت از این پس انجام سنجش بینایی، شنوایی و کتاب های درسی دانش آموزان عشایری استان رایگان است.
کد خبر: ۶۰۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ 20 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حاتم خالدی افزود: این مصوبه نخستین بار در دولت دوازدهم به منظور حمایت از عشایر به آموزش و پرورش ابلاغ و دستور اجرایی آن نیز صادر شده است.
رییس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری، تامین کتاب های درسی و انجام سنجش بینایی وشنوایی دانش آموزان عشایر بصورت رایگان در هنگام ثبت نام سال تحصیلی جدید را یادآور شد و گفت: بخشی از لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان عشایر کوچرو نیز به صورت رایگان ارسال شده است.
وی از اهدای 4 کانکس برای تشکیل کلاس درس عشایر کوچرو استان توسط خیرین نیکوکار خبر داد و گفت: اعتبار هزینه شده برای تهیه و تجهیز کانکس های خیرساز بیش از 400 میلیون ریال بوده است.
خالدی، تعداد کلاس درس سیار دانش آموزان ابتدایی عشایر استان را 12 باب عنوان کرد و افزود: امید است خیرین این استان نیز 8 کانکس درس مورد نیاز دانش آموزان کوچرو را برای سال تحصیلی جدید تامین کنند.
رییس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری امتحانات دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی عشایر کوچرو در خردادماه سال جاری همزمان با سراسرکشور در مناطق ییلاقی گفت: دانش آموزان با مشخص شدن حوزه های شهرستانی در امتحانات پایانی شرکت خواهند کرد.
خالدی، تعداد دانش آموزان کوچرو مقطع ابتدایی را 230 نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد دانش آموز از آموزگار بومی هنگام تحصیل در مناطق قشلاقی برخوردار هستند.
چهارمحال و بختیاری بیش از 126 هزار عشایر برون و درون کوچ و بیش از 7 هزار و 250 دانش آموز در سه مقطع مشغول تحصیل دارد.
عشایر چهارمحال و بختیاری در آستانه فصل بهار از خوزستان به چهارمحال و بختیاری و در هنگام فرارسیدن پاییز به سمت خوزستان کوچ می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار