مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکلهای قرآن و عترت استان گفت: با بهره‌گیری از کمک های خیران در توسعه برنامه‌های قرآنی می‌توان فعالیت‌های چشمگیری را در سطح استان داشت.
کد خبر: ۶۱۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 29 May 2018
مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکلهای قرآن و عترت استان در نشست انجمن خیران قرآنی استان گفت: انجمن‌ خیران  قرآنی با بهره‌گیری از کمک خیران در زمینه توسعه برنامه‌های قرآنی در زمینه‌های مختلف می‌تواند فعالیت‌های چشمگیری را در سطح استان داشته باشد.
حجت الاسلام مطهریان افزود:  امروزه اگر فعالیت‌های قرآنی صرفا با همین بودجه دردسترس  پیش رود با این کمبود اعتبارات نمی‌توان به مراحل مد نظر رسید و کمک مردم و خیران باید در رأس برنامه‌ها قرار گیرد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان هم در این نشست با اشاره به فعالیت های قرآنی که نیاز به ورود و مساعدت خیران  دارد،مواردی مانند چاپ و توزیع قرآن کریم، حمایت از برگزاری کلاس های حفظ، توسعه جلسات خانگی قرائت قرآن، طرح تربیت معلم قرآن کریم و برگزاری کارگاه های سبک و مهارت های زندگی قرآنی را عنوان کرد.
حجت‌الاسلام حسینی کوهستانی افزود:تأسیس مراکز مشاوره قرآنی دینی، حمایت از تشکل های فرهنگی قرآنی در مناطق محروم، تقویت تشکل های قرآنی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، شناسایی پرورش استعدادها و گسترش کلاس های تفسیر قرآن در مراکز و مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت از جمله مواردی است که نیاز به حضور فعال خیران دارد.
در ادامه مراسم نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد قرآن را راهگشای زندگی مردم دانست و گفت: نیاز است مسئولان  امر نگاه ویژه ای به قرآن داشته باشند؛.ولذا باید قرآن در متن  جامعه و زندگی ما نفوذ کند.
آیت الله ناصری با اشاره به ضرورت مشارکت خیران در فعالیت‌های قرآنی، افزود: با توجه به اینکه خیران  در حوزه‌های مختلف جامعه همواره نقش پررنگی دارند، لازم است زمینه برای حضور در حوزه قرآن و برنامه‌های قرآنی نیز وجود داشته باشد.
همچنین در ادامه این نشست، خیران به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار