معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار خاتم با بیان اینکه سمن ها(سازمانهای مردم نهاد) نقش مهمی در توسعه پایدار روستایی دارند بر تشکیل و ایجاد NGOهای فعال در حوزه های مختلف بویژه حوزه گردشگری وکارآفرینی در شهرستان تاکید کرد.
کد خبر: ۶۱۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ 03 June 2018

جواد میربهبودی در نشست با دهیاران بخش مرکزی این شهرستان گفت: این سازمان های غیر دولتی به دلیل اینکه یاری رسان جوامع برای رسیدن به رشدی پویا از طریق ارتقاء سطح سلامت، بهداشت، محیط زیست، آموزش وفرهنگ وهمچنین مبارزه با فقر و از بین بردن نابرابری های اجتماعی واقتصادی هستند باید درجهت افزایش این سازمان ها تلاش شود.
وی یادآورشد: دهیاران نقش اساسی در شناسایی کمبودهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ،اموزشی وامور رفاهی روستا دارند که در کنار شوراها و مردم بایداین نیازها را پیگیری و مرتفع نمایند.
وی تصریح کرد: دهیاران باید برنامه مدون و بلند مدتی را برای توسعه پایدار روستایی داشته باشند و با تشکیل سازمان های مردم نهاد در راستای رسیدن به این اهداف گام های بلندتری را بردارند.
میربهبودی تاکید کرد: یکی دیگر از وظایف دهیاران بحث اداره وحفظ پایدار روستاست چرا که توجه به عمران روستاها یکی از اهداف واولویت های مهم دولت تدبیر و امید است.
در ادامه همچنین بخشدار مرکزی شهرستان نیز افزود: دولت تدبیر و امید نگاه وتوجه خاصی به روستاها دارد و با اعتبارات خوبی که در این بخش به روستاها اختصاص یافته است باید در راستای عمران وآبادانی روستاها گام هایی را برداشت.
رضا تاج آبادی افزود: دهیاران در مورد انجام طرح های اشتغالزایی پتانسیل روستاها را مد نظر قرار داده و براساس آنها کارآفرینان را ترغیب نمایند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار