دبیر کانون طرح ولایت بسیج دانشجویی یزد:
دبیر کانون طرح ولایت بسیج دانشجویی استان یزد بابیان اینکه 220 دانشجوی استان در دوره تربیتی و معرفتی طرح ولایت شرکت خواهند کرد، گفت: این دوره در تیر و مردادماه جاری در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ 30 June 2018

امین‌رضا همتی با اشاره به اینکه پس از طی مراحل گزینش، ۲۲۰ دانشجوی دانشگاه‌های استان یزد برای حضور در دوره تربیتی و معرفتی طرح ولایت انتخاب شدند، گفت: طرح ولایت بسیج دانشجویی استان یزد، در بازه ۲۷ تیر لغایت ۵ مردادماه با حضور برادران و در بازه ۵ مرداد لغایت ۱۳ مردادماه با حضور خواهران در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

دبیر کانون طرح ولایت بسیج دانشجویی استان یزد افزود: در این دوره تربیتی و مهارتی دانشجویان بسیجی با آموزه‌ها و معارف ناب اسلامی آشنا خواهند شد و کتاب‌های طرح کل اندیشه اسلامی در قرآن، انسان ۲۵۰ ساله و جدال دو اسلام کتاب‌های محوری است که برای آموزش معارف و اندیشه‌های اسلامی در این دوره مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: علاوه بر این برنامه و کلاس‌های ویژه‌ای برای رشد بصیرتی دانشجویان در نظر گرفته‌شده است و در این دوره دانشجویان با مباحث جریان شناسی احزاب و گروه‌های سیاسی، جنگ اقتصادی و روانی و مطالبی پیرامون رویدادهای سیاسی و اجتماعی کشور و روش تحلیل سیاسی و اثرگذاری در فضای اجتماعی و سیاسی جامعه آشنا می‌شوند.

همتی با تأکید بر اینکه در طرح ولایت بسیج دانشجویی از برترین اساتید کشوری استفاده می‌شود، یادآور شد: توانمندسازی دانشجویان بسیجی برای فعالیت مؤثر در دانشگاه‌ها و رشد تشکیلاتی آن‌ها نیز در کلاسها و کارگاه‌های این دوره مدنظر قرارگرفته است و شیوه‌های برگزاری تریبون آزاد، کرسی‌های آزاداندیشی و فعالیت هدفمند رسانه‌ای نیز آموزش داده خواهد شد.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه‌های فن بیان و جذب و اقناع مخاطب از دیگر برنامه‌های این دوره است، اظهار داشت: خروجی این دوره دانشجویان بسیجی توانمندی خواهد بود که مهارت لازم جهت فعالیت مؤثر در تشکل بسیج دانشجویی و سطح دانشگاه را دارا هستند.

دبیر کانون طرح ولایت بسیج دانشجویی استان یزد خاطرنشان کرد: در کنار برنامه‌های زیارتی و تفریحی، برگزاری مسابقات جذاب و هیجانی نیز در این دوره در دستور کار قرارگرفته است تا فضای شاد و انگیزشی برای دانشجویان به وجود بیاید و بتوانند بهترین بهره را از این دوره ببرند.

وی در پایان بابیان اینکه این دوره تربیتی و مهارتی در طول سال در قالب دوره‌های تداوم طرح ولایت ادامه خواهد داشت، افزود: تداوم این دوره علاوه بر اینکه رشد تشکیلاتی و معرفتی دانشجویان را به همراه دارد و باعث می‌شود تا مطالب و آموزش‌هایی که در این اردو فراگرفتند تقویت و تثبیت شود، فرصتی برای هم‌افزایی و تعامل بیشتر این فعالان دانشجویی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار