همایش مشق مبعث عصر چهارشنبه با حضور 40 خوشنویس ممتاز و فوق ممتاز برای کتابت نام پیامبر، ذکر شریف صلوات و اشعار و احادیثی در وصف حضرت محمد (ص) در کاروانسرای شاه عباسی میبد برگزار شد.
کد خبر: ۷۳۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷ 04 April 2019

شهردار میبد در حاشیه این همایش که با همکاری شهرداری و شورای شهر میبد برگزار شد به خبرنگاران گفت: نوروز 98 برای مجموعه مدیریتی شهر میبد، شهرجهانی زیلو نوروز متفاوتی بود و مانند دیگر شهرهای استان یزد برای پذیرایی از میهمانان نوروزی برنامه های ویژه ای در این شهرستان تدارک دیده شد.
علیرضا نقوی افزود: بیش از 20 عنوان برنامه فرهنگی هنری برای معرفی فرصت ها و جاذبه های گردشگری میبد و برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی برای بالا بردن نشاط اجتماعی شهروندان و هموطنان میهمان برگزار شد.
وی ادامه داد: امروز نیز در برنامه ای ویژه با عنوان مشق عشق به مناسبت عید مبعث با همکاری انجمن خوشنویسان نام پیامبر ، ذکر شریف صلوات و اشعار و احادیثی در وصف حضرت محمد (ص) توسط هنرمندان خوشنویس نوشته شد تا به مسافران نوروزی به عنوان هدیه و سوغات داده شود.
شهردار میبد از هنر خوشنویسی به عنوان یکی از هنرهای والای اسلامی یاد کرد و افزود: این همایش به عنوان مقدمه ای برای اجرای ویژه برنامه کتابت قرآن مجید در ایام ماه مبارک رمضان برگزار شد.
مسئول انجمن خوشنویسان میبد نیز گفت: با توجه به اینکه پیامبر اسلام در سن چهل سالگی به پیامبری مبعوث شد این برنامه به پیشنهاد شهردار میبد با دعوت از 40 هنرمند خوشنویس دوره ممتاز و فوق ممتاز از شهرهای میبد، اردکان، شمسی، محمد آباد و یزد برای کتابت نام پیامبراسلام ، صلوات ، احادیث و... برگزار شد.
علیرضا افخمی افزود: خوشنویسان در سبکهای نستعلیق، ثلث، شکسته نستعلیق و نسخ آثار خود را رقم زدند.
در پایان مراسم کتاب نفیس نامه به فرزند آخرین اثر دکتر اسلامی ندوشن که به خط استاد رهبران و مقدمه استاد ارشد انجمن خوشنویسان ایران استاد امیرخانی مزین شده به همه خوشنویسان اهدا شد.
انجمن خوشنویسان میبد از سال 1373 بنیان نهاده شد و در طول زمان فعالیت خود نمایشگاه های مختلف و برنامه های زنده خوشنویسی را برگزار و آموزش علاقه مندان هنر خوشنویسی هدف اصلی این انجمن است.
شهرستان میبد 30 نفر خوشنویس ممتاز و سه نفر خوشنویس فوق ممتاز دارد.
علیرضا بیکی ، ایمان نظیری و سید عماد حسینی هنرمندان فوق ممتاز خوشنویسی میبد هستند.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار