نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: مسئولان باید برای افزایش فضای آموزشی و فراهم کردن شرایط مناسب برای معلمان تمام تلاش خود را به کار گیرند.
کد خبر: ۷۴۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ 07 May 2019

 مسئولان به مشکل کمبود فضای آموزشی در گیلان رسیدگی کنند

 

تسنیم: آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در دیدار با معلمان نمونه و اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در رشت ضمن تبریک هفته معلم اظهار داشت: معلمان به‌عنوان نخستین آموزگاران انسان، حق بزرگی بر گردن ما دارند و باید همیشه قدردان زحمات آنان باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به سخنان امام علی(ع) در رابطه با اهمیت مسافرت کردن و افزایش علم گفت: انسان هر چقدر هم فرهیخته باشد اما اگر به جاهای مختلف سفر نکند و تجربه زیست در شرایط گوناگون را نداشته باشد، کسی قدر او را نخواهد دانست.

وی با بیان اینکه انسان فرهیخته باید متواضع‌تر باشد تصریح کرد: اگر کسی به‌معنای واقعی کلمه فرهیخته و عالم باشد باید با تواضع بیشتری علم و دانش خود را در اختیار دیگران قرار دهد و البته بر شاگردان یک عالم واجب است که قدر استاد خود را بدانند.

 

امام جمعه رشت عدم حفظ حجاب اسلامی در فضای آموزشی را گناه دانست و افزود: حفظ حرمت شخصی که با تلاش و زحمت زیاد به مقام استادی دست یافته است بر دانش‌آموختگان او واجب است اما عدم حفظ حجاب و حدود الهی در فضای آموزشی نوعی حرمت‌شکنی محسوب می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر این که متولیان امر وظیفه دارند تا کمبود فضاهای آموزشی در استان گیلان را جبران کنند خاطرنشان کرد: مسئولان مربوطه باید برای افزایش فضای آموزشی و فراهم کردن شرایط مناسب برای معلمان تمام تلاش خود را به کار گیرند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان تصریح کرد: اگرچه مسئولان وظیفه دارند دغدغه‌های مادی معلمان را پاسخ دهند اما معلمان نباید کار ارزشمند خود را با امور دنیایی مقایسه کنند زیرا آموزش دادن به انسان فراتر از امور مادی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان افزایش نشاط علمی بین دانش‌آموزان را ضروری دانست و ابراز داشت: این که برخی از دانش‌آموزان می‌گویند به خاطر نبود کار نباید به دنبال کسب علم و دانش بروند حرف غلطی است زیرا این کار باعث پایین آمدن جایگاه ارزشمند علم می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان‌های فرهیخته در طول تاریخ از علم به‌عنوان ابزاری برای رسیدن به جایگاه دنیوی استفاده نکردند تصریح کرد: بر معلمان واجب است که مفاهیمی همچون حفظ جایگاه ارزشمند علم را مجاهدانه به دانش‌آموزان خود انتقال دهند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار