پلدختر چشم انتظار
امام جمعه پلدختر گفت: سیل باعث تخریب و غیر قابل استفاده شدن 19 مدرسه در پلدختر شد که با کمک خیرین می‌توان آنها را بازسازی کرد.
کد خبر: ۷۶۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷ 12 July 2019
پلدختر چشم انتظار/ سیل 19 مدرسه پلدختر را از بین برده است

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی در خطبه‌های نماز جمعه پلدختر اظهار داشت: دشمنان هر جا کم می‌آورند و دستشان از توطئه علیه نظام کوتاه می‌شود به شورای نگهبان اهانت و حمله می‌کنند.

وی بیان داشت: شورای نگهبان از ارکان و اصول مهم نظام است که مصوبات مجلس چنانچه به تایید این نهاد انقلابی نرسد فاقد اعتبار قانونی است. 

امام جمعه پلدختر گفت: به فرموده مقام معظم رهبری شورای نگهبان جلوی ناخاصی‌ها به نظام را می‌گیرد و ما باید از تایید صلاحیت و سخت گیری این نهاد در رابطه با نامزدهای انتخاباتی خوشحال باشیم و به فال نیک بگیریم زیرا این اقدام در راستای عینیت بخشیدن به فرمایشات معظم له است.

وی سی و نهمین سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی را گرامی شمرد و عنوان کرد: شورای نگهبان چشمان تیز بین نظام و خار چشم دشمنان است که  اهمیت این شورا را درک کرده از این رو با حملات هدفمند سعی در تضعیف این نهاد انقلابی دارند. 

موسوی خاطرنشان کرد: نظارتی‌ها در انتخابات امین مردم هستند و باید بسیار مواظب باشند و از رای مردم صیانت کنند زیرا فردا در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشند که چنانچه اتفاقی بیفتد همه مسئولیم.

وی از همکاری و تلاش نیروهای جهادی در پلدختر تقدیر کرد و افزود: برخی نیروهای جهادی هنوز در پلدختر حضور دارند و به مردم سیل‌زده خدمت می‌کنند و با این کار به شعار پلدختر تنها نیست عینیت و تحقق بخشیدند که ما نیز دست آنان را به گرمی می‌فشاریم و حضور آنها غنیمت می‌شماریم. 

امام جمعه پلدختر از نیروهای جهادی تقاضا داریم در تابستان نیز نیروهای جهادی دیگر به یاری مردم سیل‌زده پلدختر بشتابند. 

وی به 21 تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه طرح کشف حجاب اشاره و یاد و خاطره شهدای قیام مسجد گوهرشاد را گرامیداشت و افزود: حجاب تکلیف الهی و عفاف امری ارزشی و جز سجایای اخلاقی است که باید به پایش خون ریخته شود و در مسجد گوهرشاد به خاطر این امر خون شهدای زیادی ریخته شد. 

موسوی خاطرنشان کرد: شهدا در بسیاری از وصیت نامه‌های خود زنان مسلمان را به حجاب سفارش کردند که ما جان خود را فدا کردیم تا حجاب زنده بماند و نوشتند خواهرم با حجابت و برادرم با نگاهت و رعایت عفاف و حجاب  وصیت شهدا است.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) الگو و تندیس عفاف و حجاب برای بانوان، زنان و دختران انقلابی ما هستند و همایش عفاف و حجاب روز گذشته به همت تبلیغات اسلامی و ارشاد اسلامی و نهادهای فرهنگی با حضور بانوان پلدختر در پارک ولایت این شهر همزمان با سراسر کشور برگزار شد. 

امام جمعه پلدختر از نهادهای فرهنگی شهرستان پلدختر تقدیر و خاطرنشان کرد: مردم پلدختر با این که آسیب دیده و رنجدیده از سیل هستند اما در‌ مراسم‌های مذهبی کوتاه نیامدند و با صلابت و قدرت این مراسم‌ها را به همت‌ متولیان فرهنگی برگزار کردند.

وی به مدارس تخریب شده از سیل در پلدختر اشاره کرد و افزود: در شهرستان پلدختر حدود 19 واحد آموزشی بر اثر سیل تخریب و یا غیرقابل استفاده شده که می‌توان با استفاده از ظرفیت خیران از فرصت باقیمانده تا مهرماه آن بازسازی کرد. 

موسوی از مسوولان آموزش و پرورش انتقاد و خاطرنشان کرد: برخی مدارس تخریب شده از سیل در شهرستان از یک ماه پیش توسط خیران کلنگ زنی شده را پیگیری نمایند که آغاز به کار آنها نیازمند پیگیری مسوولان آموزش و پرورش و مطالبه همه مردم به ویژه  اولیا دانش آموزان است.

وی یادآور شد: بسیاری از خیران مدرسه ساز پای کار آمدند و دفتر برخی از مراجع تقلید اعلام آمادگی برای کمک کردند همچنین در راستای بازسازی مدارس جلسه‌هایی برگزار شده که مسوولان آموزش و پرورش نباید دست روی دست بگذارند و به جای استفاده از این ظرفیت‌ها مصاحبه بدهند که مدارس تا اول مهرماه آماده نمی‌شود و اولیا دانش‌آموزان را نگران کنند. 

امام جمعه پلدختر گفت: دستگاه آموزش و پرورش چه در استان و چه در شهرستان به جد پیگیر بازسازی مدارس تخریبی از سیل در پلدختر باشند تا بارقه‌های امید در دل مردم شعله ور شود. 

وی به هفته مالیات اشاره کرد و با تقدیر از تلاشگران این امر افزود: مالیات در همه دولت‌ها، حق دولت است و در برخی کشورها اقتصاد به مالیات وابسته است که کشور را پویا و از وابستگی به یک کالا بی‌نیاز می‌کند. 

سوری خاطرنشان کرد: در سال هایی که به نام اقتصاد مقاومتی است مالیات می‌تواند نقش مهمی از عدم وابستگی به نفت داشته باشد کما اینکه  بخشی از مالیات مردم به روش‌های مختلف از جمله شهرداری، دهیاری، بیمه سلامت به خود مردم بر می‌گردد.

امام جمعه پلدختر گفت: کسانی که بر اساس نظر کارشناسان در سیل بیش از 50 درصد آسیب دیدند می‌توانند با مراجعه به اداره امور مالیاتی شهرستان از مزیت معاف شدن از مالیات بهره مند شوند. 

انتهای پیام/و

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار