مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از وارد مدار شدن آب چشمه بل برای تامین آب شهر نودشه خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ 04 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علیرضا کاکاوند  با بیان اینکه طرح آبرسانی از چشمه بل به شهر نودشه از سال 1389 با اعتبار 50 میلیارد ریال کلید خورد و سال 1391 به بهره‌برداری رسید، افزود: در آن زمان به دلیل اختلاف ارتفاع 980 متری که بین چشمه بل و شهر نودشه وجود داشت، پنج ایستگاه پمپاژ برای این طرح آبرسانی در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: همچنین برای این طرح آبرسانی 16 کیلومتر خط انتقال نیز احداث شد و چشمه بل به کمک تامین آب شهر نودشه آمد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه سال 1397 بخشی از تاسیسات ایستگاه‌های پمپاژ به سرقت رفت و همچنین در جاده مسیر ایستگاه‌ها نیز ریزش کوه رخ داد، یادآور شد: مجموع این عوامل باعث شد این طرح آبرسانی به دلیل مشکلات ایجاد شده در ایستگاه‌های پمپاژ برای مدت حدود دو سال از مدار خارج شود.

کاکاوند از آغاز عملیات ترمیم و راه‌اندازی این خط انتقال از چندی قبل خبر داد که باعث شد دوباره آبرسانی از چشمه بل به شهر نودشه وارد مدار شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در قالب این طرح آبرسانی، حدود 40 لیتر در ثانیه آب برای تامین نیاز حدود 1700 مشترک شهر نودشه وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اضافه کرد: در نبود چشمه بل، از چشمه قدیمی شهر نودشه برای تامین آب مشترکین استفاده می‌شد که در فصول گرم و پرمصرف جوابگوی نیاز مردم نبود و اکنون با وارد مدار شدن این طرح انتقال آب، دیگر مشکلی برای فصول گرم وجود ندارد.

کاکاوند تنها مشکل کنونی که در این طرح وجود دارد را ریزش قابل توجه کوه در مسیر ایستگاه‌های چهار و پنج پمپاژ آب دانست و عنوان کرد: مقرر شد با همکاری فرمانداری این مسیر بازگشایی شود تا بتوانیم مدیریت بهتری بر ایستگاه‌های پمپاژ داشته باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار