علیرضا کاکاوند در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: عمده مشکلات آب رسانی به سومار به دلیل انشعابات غیر مجاز متعدد نیرو‌های نظامی عمدتا ارتش و نیرو‌های مرزی است.
کد خبر: ۹۶۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶ 30 May 2021

علیرضا کاکاوند در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: آب شرب شهرستان سومار، نفت شهر و تعدادی از روستا‌های آن مسیر از قصرشیرین و نهایتا از سرپل ذهاب در جریان هستند.

وی افزود: یک خط انتقال است که از شهرستان سرپل ذهاب به سمت قصرشیرین و از شهرستان قصرشیرین به سمت نفت شهر و سومار در جریان است.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: طول این خط از قصرشیرین تا سومار ۹۵ کیلومتر است کمبودی در آن ناحیه وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه به دلیل انشعابات غیر مجاز متعددی که نیرو‌های نظامی عمدتا ارتش و نیرو‌های مرزی داشته اند، آب به اندازه کافی به سومار نمی‌رسد و بعضا ممکن است اصلا آب نرسد.

کاکاوند یادآور شد: تا به حال ۱۳۷ مورد از تخلفات و انشعبات غیر مجاز در سومار شناسایی شده است.

وی تاکید کرد: امسال سال پر تنشی به لحاظ آبی خواهیم داشت، در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ به۵۴ روستا با تانک آب آبرسانی و در فروردین ماه امسال به ۱۲۸ روستا آبرسانی شده است، یعنی بیش از ۲ برابر شده و پیش بینی می‌شود که این تعداد افزایش و بیش از ۳٠٠ روستا به تانکر سیار نیاز پیدا می‌کنند. امید است با همکاری مردم و سایر اقشار و انجام برنامه‌های مد نظر بتوانیم این سال سخت را پشت سر بگذاریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار