علیرضا کاکاوند در گفتگو با تابناک:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه گفت: آب شرب کرمانشاه از نظر کیفی در مجهزترین آزمایشگاه ها بررسی و کیفیت آب آشامیدنی کرمانشاه مطلوب و در حد استاندارد است.
کد خبر: ۹۷۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 20 June 2021

کیفیت آب شرب کرمانشاه مطلوب و استاندارد است

علیرضا کاکاوند در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:در خیلی از مناطق کشور آب دارای مشکلاتی است از جمله کلر بالا EC بالا ،فلوئور و از نظر کیفی یا آرسنیک بالا است.

وی با اشاره به اینکه آرسنیک کشنده است،تصریح کرد:کلر بالا باعث تخریب دندان ها می و همچنین EC سبب شوری اب می شود که در کرمانشاه خوشبختانه از نظر کیفی مشکلی نداریم ولی گاها در برخی از مناطق که حریم چاه رعایت نشده و یا کشاورزان نزدیک به چاه زمین سم میزنند خطرناک است و که این موارد را شناسایی و باجهاد کشاورزی مکاتبه کرده که اگر همکاری در این زمینه صورت گیرد از نظر کیفیت آب جای نگرانی نیست.

کاکاوند با بیان اینکه گاهی آب دچار کدورت می شود،افزود: کدورت با آلودگی متفاوت است هرسال در شهرستان های هرسین، کرند و ریجاب در زمان بارندگی آب کدورت دارند که طبیعی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطر نشان کرد:درصد این کدورت ها متفاوت و کدورت اساسی که ایجاد مشکل کرده باشد در استان مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد:برای کنترل کیفی دستگاه ها و آزمایشگاه های تخصصی در اختیار داریم و پارامتر های کیفی آب سنجیده می شود،در گذشته با ۶ اکیپ کنترل کیفی در سطح استان سنجیده  و الان به ۱۷ اکیپ رسیده  و به محض اینکه هر مشکلی در کیفیت آب ایجاد شود به سامانه و سریعل برطرف می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار