رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به مشکلات بسیار زیاد دانشگاه در تامین اعتبارات، گفت: بیمه‌ها بدهی خود به دانشگاه را تنها تا دی‌ماه پرداخت کرده‌اند و درصد بسیار بالایی از بودجه‌های طرح تحول سلامت که حدود ۱۷ ماه است به دانشگاه پرداخت نشده است.
کد خبر: ۹۷۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ 04 July 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، محمودرضا مرادی در اولین جلسه هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: طی چهار سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بخش‌های مختلف بهداشتی و درمانی صورت پذیرفت که بسیاری از آن‌ها در سال گذشته به نتیجه رسیده است.

وی با بیان اینکه طی سه سال متوالی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در برنامه جامع عملیاتی رتبه سرآمد را به خود اختصاص داده است، گفت: با مساعدت و همکاری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، در بودجه سال گذشته سه پژوهشکده در ردیف مستقل بودجه قرار گرفت و ردیف‌های بودجه دو پژوهشکده و یک پارک فناوری سلامت به ردیف‌های بودجه‌ای اضافه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: همچنین ۷۰ میلیارد تومان هم از سهم نمایندگان استان به مجموعه بودجه دانشگاه اضافه شد که رقم بسیار قابل توجهی برای دانشگاه علوم پزشکی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته تهاترهای بسیار خوبی در دانشگاه به نتیجه رسید و بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان با قسمت‌های مختلف از جمله بانک‌ها، شهرداری و ... تهاتر انجام شد که کمک بسیار خوبی به دانشگاه بود.

مرادی گفت: متاسفانه مشکلات زیادی در تامین اعتبارات دانشگاه وجود دارد از جمله اینکه بیمه‌ها بدهی خود به دانشگاه را تنها تا دی‌ماه پرداخت کرده‌اند و درصد بسیار بالایی از بودجه‌های طرح تحول سلامت که حدود ۱۷ ماه است به دانشگاه پرداخت نشده است.

وی گفت: در ردیف‌های کرونایی نیز پرداخت قابل توجهی نداشته‌ایم و تنها کارانه پرستاران و پرسنل تا پایان دی‌ماه سال گذشته و کارانه پزشکان تا مهرماه پرداخت شده است و این درحالی است که درآمدهای اختصاصی بیمارستان‌ها کاهش پیدا کرده و نیازمند این است که کمک‌هایی در این زمینه به دانشگاه انجام شود.

مرادی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های حوزه حقوقی تعدادی از املاکی که معارض داشتند به دانشگاه علوم پزشکی برگردانده شد.

وی افزود: مهمترین آن‌ها بیمارستان سینا با مساحت ۲۰ هزار متر مربع بود که از دانشگاه آزاد پس گرفته شد، همچنین ۲۸ هزار متر مربع زمین بیمارستان سابق سرپل‌ذهاب به دانشگاه برگردانده شد.علاوه بر این خوابگاه دانشجویی، داروخانه آموزشی و قسمت‌های دیگری بود که ارزش ریالی و اعتباری بسیار بالایی برای دانشگاه داشت.

مرادی افزود: با پیگیری حوزه معاونت غذا و داروی دانشگاه تجهیزات سرمایه ای سنگینی وارد استان شد و بسیاری از آن‌ها نصب شده و در حال انجام فعالیت هستند و برخی نیز پس از آماده‌سازی فضای فیزیکی نصب خواهند شد.

وی تصریح کرد: مهمترین این تجهیزات شامل سه دستگاه رادیوتراپی،دستگاه پت‌اسکن، دستگاه میکروترون،سی.تی آنژیوگرافی،MRI سه تسلا و دستگاه آنژیوگرافی بای پلین است.

مرادی گفت: از لحاظ اتمام پروژه‌های عمرانی در طی چهار سال گذشته ۵۳۷ پروژه توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه در حال حاضر ۸۶ پروژه عمرانی در حال اجرا است که از این تعداد ۵۹ پروژه تا پایان شهریورماه به پایان خواهد رسید که البته برای اتمام برخی از این پروژه‌ها با کمبود بودجه مواجه هستیم.

مرادی در پایان، خاطرنشان کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون همانند سایر استان‌ها با چهار پیک بیماری در استان مواجه بودیم اما با تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران و پرسنل زحمت‌کش بهداشتی و درمانی دانشگاه و همراهی و همکاری مستمر مجموعه مدیریتی استان در مدیریت و کنترل بیماری خوشبختانه این موج را پشت سر گذاشتیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار