فرماندار قصرشیرین گفت: مراسم‌ها و آیین‌های عزاداری و سوگواری دهه اول ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور مقابله با سرایت ویروس کرونا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۸۴۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹ 08 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «مرادعلی تاتار» روز یکشنبه در جلسه هیات های مذهبی قصرشیرین و هماهنگی برنامه های ایام محرم، افزود: اگر عزاداری امام حسین (ع) و قیام کربلا نبود انقلاب اسلامی شکل نمی گرفت زیرا نهضت امام راحل برگرفته از قیام عاشورا بود.

وی اظهار داشت: ملت ایران اسلامی و شیعیان جهان هر ساله مراسمات این ایام را با شور و اشتیاق خاصی برگزار می کنند اما امروز جامعه گرفتار بیماری کرونا است و سلامتی و حفظ جان مردم برای ما بسیار مهم است.

فرماندار قصرشیرین گفت: دستورالعمل های بهداشتی ایام محرم به هیات مذهبی شهرستان ابلاغ شده است و باید به صورت جدی رعایت شود.

تاتار افزود: عزاداری باید در فضای باز، استفاده از ماسک و رعایت ۲ساعت زمان اعلام شده یعنی از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱۱ و ۳۰ هر شب باشد.

وی ادامه داد: نظارت شبانه بر هیات های عزاداری از سوی مسوولان به صورت مرتب و مستمر انجام می شود و امید است با همکاری و مشارکت خوب مردم شاهد قطع زنجیره انتقال این بیماری ویروسی باشیم.

شهرستان مرزی قصرشیرین ۲۸ هیات مذهبی فعال دارد.

قصرشیرین نزدیکترین نقطه کشورمان به کربلای معلا در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار