مدیرکل نوسازی مدارس لرستان:
مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: ۲۰۶ کلاس درس با اعتبار ۹۵ میلیارد تومان در قالب ۵۰ مدرسه در شهرستان‌های سلسله و دلفان در حال ساخت است.
کد خبر: ۹۸۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 14 August 2021

به گزارش تابناک لرستان، امیر غفوری نژاد عصر جمعه در بازدید از مدارس شهرستان های سلسله و دلفان، اظهار داشت: به عنوان متولی ساخت مدارس با مشارکت خیرین ، هم اکنون مشغول ساخت ۳۴ مدرسه در قالب ۱۲۷ کلاس درس در شهرستان نورآباد با اعتبار کلی ۶۳ میلیارد تومان هستیم که با اتمام آنها هفت دهم متر به سرانه فضاهای آموزشی این منطقه افزوده خواهد شد. 

وی ادامه داد: همچنین از سال گذشته تاکنون ۳۳ چشمه سرویس بهداشتی با اعتبار یک میلیارد تومان در نورآباد ساخته شده است.

غفوری نژاد در بحث استاندارد سازی سیستم های گرمایشی، عنوان کرد: بیش از ۳۵۳ کلاس درس با اعتبار هفت میلیارد تومان را از سال گذشته تا بحال فقط در نور آباد استاندارد کرده ایم و این در حالی بوده که کل اعتبارات ما برای استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس استان ۲۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به شهرستان سلسله، بیان کرد: در حال حاضر ۱۶ مدرسه با ۷۹ کلاس درس و اعتبار کلی ۳۲ میلیارد تومان در این منطقه در حال ساخت است و در بحث استاندارد سازی سیستم های گرمایشی هم ۲۰۷ کلاس درس با اعتبار ۶۵۰ میلیون تومان از سال گذشته تا الان آماده شده است.

مدیر کل نوسازی مدارس لرستان، افزود: در ابتدای سال تحصیلی جدید شاهد افتتاح هفت مدرسه در الشتر و ۶ مدرسه در نورآباد خواهیم بود.

ورناصری معاونت اجرایی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور نیز با تاکید بر رفع موانع ساخت و استاندارد سازی مدارس استان لرستان، گفت: سازمان نوسازی مدارس کشور برای همه مشکلاتی که امروز مطرح شد ، برنامه های مدون و خوبی دارد که بعنوان متولی آن و با تلاش همکارانم در نوسازی مدارس لرستان برای تک تک آنها به جد وارد عمل شده ایم و تا رسیدن به نتیجه مطلوب، این برنامه ها را ادامه خواهیم داد.

نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید اظهار داشت: متاسفانه علی رغم کوشش های فراوانی که در ۲ سال گذشته توسط نوسازی مدارس استان در بحث ساخت، توسعه و تجهیز مدارس در سه منطقه سلسله، دلفان و کاکاوند صورت گرفته، اما کماکان با توجه به کمبودهای بسیار زیاد گذشته، آنگونه که شایسته است نتوانسته ایم حق مطلب را ادا کنیم و این مناطق با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

یحیی ابراهیمی، افزود : پس از سفر ۲ سال پیش رییس سازمان نوسازی مدارس کشور به استان لرستان ، اقدامات خوبی در این مناطق انجام گرفته به نحویکه الان شاهد ساخت ۱۲۷ کلاس درس در نورآباد هستیم.

وی ادامه داد: بنده بعنوان وکیل مردم نجیب شهرستان های سلسله و دلفان به جد خواستارم در بحث ساخت استخر دانش آموزی در شهرستان سلسله،آسفالت محوطه مدارس، مشخص شدن حدود و عرصه مدارس با احداث محوطه، احصا مدارس نیمه کاره و غیر فعال، مشخص شدن تعداد مدارس کانکسی و رفع این مشکل، ایجاد و استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس، تجهیز هنرستان های فنی، ساخت سرویس های بهداشتی و آبخوری مناسب و ساخت ۲ مدرسه شبانه روزی در مناطق کاکاوند و میربگ اقدامات مناسب توسط نوسازی مدارس استان انجام پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار