موج پنجم کرونا با تک تازی ویروس جهش یافته موسوم به دلتا موجب همه‌گیری در شهر و روستاهای پلدختر شده است تا جایی که شواهد نشان می دهد بسیاری از مردم منطقه به صورت خانوادگی به این سویه مبتلا شده‌اند.
کد خبر: ۹۸۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴ 17 August 2021

 به نقل از ایرنا_ روستاهای پلدختر شاید در موج های قبلی شیوع ویروس کرونا وضعیت به نسبت بهتری داشتند اما اکنون وضعیت در این مناطق نیز بحرانی شده است، تعداد مبتلایان هر روز بیشتر می شود و این به معنای یک همه گیری واقعی است که جان تمام گروه های سنی را به خطر انداخته است.

بیمارستان پلدختر مملو از بیماران بستری کرونایی است، مرگ و میر افزایش یافته و چه بسا در سایه این بی‌توجهی‌ها آماری که هرروز افزایش دارد همچنان بالاتر برود، اما آیا این بازار سیاه و جولان موج‌ پنجم کرونا، تنها به عادی انگاری مردم برمی گردد؟

مردم می گویند مسوولان پلدختر نسبت به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به ویژه در موج پنجم بی توجه شده اند و با وجود ضرورت اجرای محدودیت ها بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و لزوم تعطیلی ادارات، بانک‌ها و اصناف اما در این شهرستان خبری از اجرای کامل این مصوبه ها نیست، بسیاری از اصناف غیرضروری همچنان فعال هستند و سخت گیری مشاهده نمی شود.

کرونا در موج پنجم سرکش تر شده است و با جهش جدید خانه به خانه سرک می‌کشد اما در چنین شرایطی غفلت و بی‌توجهی مسوولان این شهرستان بسیار بیشتر از گذشته شده است و در حالی از اعمال محدودیت و تعطیلی های ۶ روزه برای فروکش کردن کرونا سخن به میان می‌آورند که بسیاری از صنوف و واحدهای مورد بحث برخلاف مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در حال فعالیت هستند.

شهروندان قانون شکن در پلدختر همچنان به نقض پروتکل و محدودیت ها ادامه می دهند و از طرفی ویروس کرونا با کمترین نظارت از سوی مسوولان شهرستان جولان می دهد و افراد بیشتری را مبتلا می کند، در حالی که تجربه نشان داده اگر رعایت پروتکل ها و نظارت ها به طور دقیق از سوی مردم و مسوولان انجام می شد موجی ازعادی انگاری شکل نمی گرفت.

کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در هر جهش تنها با اعمال محدودیت ها قابل اجرا بوده است در حالیکه در موج جدید و پرخطر، نه تنها از اجرای گسترده و کامل محدودیت ها خبری نیست بلکه بی تفاوتی و بی انگیزگی مسوولان نیز مزید بر علت شده است تا موج سواری ویروس بیشتر شود.

تماس خبرنگار ایرنا با فرماندار شهرستان بدون پاسخ مانده، مسئول مستقیم شبکه بهداشت و درمان به دلیل حادثه رانندگی در منزل بستری است و دیگر مسئولان بهداشتی بدون اجازه حق مصاحبه ندارند.

به هر حال این موارد مشاهدات عینی خبرنگار ایرنا و اظهارات شهروندانی است که قانون را رعایت می کنند اما نگران نقض قانون سایر شهروندان و کم توجهی مسوولان شهرستان هستند، آمار مبتلایان به کرونا در پلدختر از هشت هزار نفر عبور کرده است و تاکنون ۱۱۵ نفر قربانی این ویروس شناسایی شده اند، در حال حاضر ۱۰۵ مبتلا در بیمارستان شهر بستری هستند و چنانچه تعداد مبتلایان همچنان سیر صعودی داشته باشد در روزها و هفته های آتی ممکن است شاهد بحرانی غیر قابل کنترل در شهرستان باشیم.

فاطمه مهرابی خبرنگار ایرنا پلدختر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار