رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت:هم‌اکنون ۱۳۶ نفر در بیمارستان‌ امام‌خمینی (ره) پلدختر به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند که نشان از شیب تند آمار بستری‌ها می‌دهد.
کد خبر: ۹۸۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶ 19 August 2021

به گزارش تابناک لرستان "علی صفدر سیاووشی" روز پنجشنبه در پلدختر اظهار داشت: براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی لرستان آمار مبتلایان ازآغاز همه گیری کرونا تاکنون در شهرستان پلدختر هشت هزار و۴۶۳ نفر است.

وی با بیان این که ساده‌انگاری پاشنه آشیل شیوع دوباره کرونا در شهرستان است ، افزود: شهرستان پلدختر همچنان با روند صعودی و نگران‌کننده تعدادمبتلایان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: تعداد مراجعان بیماران کرونایی در موج پنجم از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در پلدختر بی سابقه است به گونه ای که  به ناچار راهرو بیمارستان نیز  برای بستری و خدمات دهی به بیماران کرونایی تجهیز و راه اندازی شده است.

وی با بیان این که بیمارستان پلدختر ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی را ندارد، افزود:تمام بخش های این بیمارستان به جز بخش زایشگاه از جمله سه بخش اصلی ،  اورژانس و راهرو در حال خدمات رسانی به بیماران کرونایی هستند.

سیاوشی با بیان این که خیل مراجعه بیماران از شهرستان رومشکان به بیمارستان پلدخترمشکلات را دو چندان کرده است ، یادآورشد:کمبود فضای درمانی و نیروی انسانی در بیمارستان پلدختردر وضعیت کنونی و پر خطرموج پنجم فشار بر کادر درمان را مضاعف و مدافعان سلامت را سخت و به شدت خسته کرده و موجب خلل در روند خدمات دهی به بیماران شده است.

وی افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی ،استفاده از ماسک ، پرهیز از حضور در تجمعات و حفظ فاصله فیزیکی و تزریق واکسن روش‌هایی هستند که سرایت بیماری کرونا  را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: بدون شک در صورت استمرار عادی انگاری وادامه سهل‌انگاری‌ها و بی توجهی برخی از شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم استفاده از ماسک، روزهای سختی را دراین شهرستان از نظر شیوع ویروس کرونا در پیش خواهیم داشت و درصورت ادامه این روند شهرستان با وضعیت سیاه "مرگ کرونایی" روبرو خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار