طی ۶ ماهه ابتدایی سال جاری صورت گرفت؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: طی ۶ ماهه ابتدایی سال جاری ۲ هزار و یک صد انشعاب غیر مجاز آب در استان کرمانشاه شناسایی و قطع شد.
کد خبر: ۹۹۸۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 03 October 2021

علیرضا کاکاوند در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در راستای مقابله با بحران کم‌آبی در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲ هزار و یک صد انشعاب آب غیر مجاز در استان کرمانشاه شناسایی و قطع شد که ۱۸۰ مورد آن با معرفی به دستگاه قضایی همراه بوده و مابقی انشعابات غیرمجاز، کنتور دریافت کردند.

وی افزود: طی مدت مذکور برای جلوگیری از هدررفتن آب در استان کرمانشاه یک هزار و ۶۰۰ فقره کنتور خراب تعمیر و ۲ هزار و ۵۰۰ کنتور جدید نصب شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: برای کاهش تنش آبی در این استان طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید در سال ۱۴۰۰، ۷۰ حلقه چاه آب حفر و تجهیز شود که ۳۲ حلقه از آن تاکنون محقق شده است.

کاکاوند نشت‌یابی ۵۵۰ کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب استان کرمانشاه که بیشتر آن در شهر کرمانشاه انجام شده را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ برای مقابله با هدررفتن آب اعلام کرد و گفت: بیش از ۳۲ هزار رشته نشت‌یابی در انشعابات آب انجام شده است.

وی با بیان اینکه عدم استفاده از کولر سبب کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب می‌شود، افزود: تنش آبی در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه مشاهده نمی‌شود، اما با توجه به خشک شدن برخی منابع تامین آب، آبرسانی سیار به ۱۴۰ روستا در این استان انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه راه حل قطعی رفع مشکلات کم‌آبی شهر کرمانشاه را انتقال حداکثری آب از سد گاوشان به این شهر دانست و افزود: باید ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه آب از گاوشان به شهر کرمانشاه انتقال پیدا کند، اما این مقدار هم‌اکنون یک هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار