رفع تصرف بیش از ۴۰ هزار مترمربع از اراضی ملی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی

رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان مرکزی از رفع تصرف بیش از ۴۰ هزار متر مربع از اراضی ملی در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹ 10 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،سیدهادی معین السادات افزود: از تصرفات غیر قانونی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست جلوگیری و و فق مقررارت برخورد می شود.
وی یادآورشد: بیش از ۴۰ هزارمتر مربع از اراضی ملی مناطق حفاظت شده استان که توسط متخلفین با تغییر کاریری به باغ ، زمین کشاورزی و ساخت و ساز غیر مجاز تصرف شده بود با پیگیری های یگان حفاظت محیط زیست استان و دستور مقام قضایی رفع تصرف شدند.
وی افزود: مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست ، تابع مقررات ویژه ای بوده و هر گونه دخل و تصرف خارج از ضوابط و مقررات سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است، اما متأسفانه بعضی از افراد به منظور سودجویی و تصرف منابع ملی و یا به دلیل عدم آگاهی به این مناطق، باعث تخریب و برهم زدن اکوسیستم در مناطق می شوند.
معین السادات تأکید کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان در راستای حفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی بصورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت می باشند و با تخریب کنندگان و زمین خواران اراضی ملی به شدت برخورد قانونی خواهد شد.
گفتنی است : در استان مرکزی تعداد ۷ منطقه تحت مدیریت محیط زیست و ۶ منطقه شکار ممنوع مصوب شده که حدود ۱۰/۵ درصد مساحت کل استان را شامل می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار