به گزارش تابناک- نعمت اله درتاج استاد دانشگاه و مهمان امروز این آیین در جمع دانش آموزان گفت؛ مدرسه نقطه شروع فرهنگ سازی در امر پژوهش است و خوشبختانه در سالهای اخیر توجه خوبی به امر پژوهش در مدارس صورت گرفته است ولی کماکان جای کار بیشتر وجود دارد.
این استاد دانشگاه افزود : یکی از فواید پژوهش در مدارس شناسایی استعدادها و توانمندی و تقویت استعدادهای دانش آموزان است.
وی تصریح کرد : می توان با قرار دادن دانش آموزان در مسیر صحیح پژوهش از آنان یک پژوهشگر بزرگ تربیت کرد و پرداختن به این مسئله بسیار اهمیت دارد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان لنده نیز در ادامه با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جایگاهی ویژه برای پژوهش در نظر گرفته شده است اظهار داشت: توسعه ظرفیت پژوهش و نوآوری، استفاده از ظرفیت های موجود برای گسترش فرهنگ تفکر و پژوهش در بین مدیران و مربیان و تامین پژوهشگر مورد نیاز تعلیم و تربیت رسمی عمومی و حمایت از پژوهشگران فعال و مجرب، ایجاد شبکه فعال پژوهشی از جمله ظرفیت های موجود در سند تحول بنیادین است و با این نگاه انشالله ظرف سالهای آینده شاهد پیشرفت های خوبی در این حوزه خواهیم بود.
عبدالرحیم آهنین جان یکی از مهمترین چرخش های زیر نظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین را چرخش از نگاه جزیینگر به نگاه آینده نگر و کلی نگرانه بیان کرد و گفت : برای مواجهه سازنده با چالشهای نظام تعلیم و تربیت چرخش از تمرکز بر روش های کمی در پژوهش به تنوع و کثرت در روشهای پژوهش و جاری و ساری شدن پژوهش در تمامی سطوح آموزش و پرورش باید انجام شود.
مدیر آموزش پرورش لنده در جمع دانش آموزان ضمن اشاره به این موضوع که مرکز پژوهش سرای شهرستان مکان خوب و تقریبا مجهزی است برای دانش آموزان و اساتید این وعده را داد که در صورت استقبال بیشتر تلاش برای تامین ملزومات بیشتر صورت بگیرد.
در این آیین زنگ نمادین هفته ی پژوهش به نمایندگی از مدارس شهرستان به صدا درآمد.