پدیده انتخابات ۱۴۰۳/ تبلیغاتی که از فضای حقیقی به مجازی کشیده شده

تبلیغات کاندیدا‌های ریاست جمهوری در چهاردهمین دوره انتخابات، از کف خیابان‌ها به فضای مجازی کشیده شده است و کمتر شاهد نصب پوستر و پخش تراکت در خیابان‌ها هستیم، البته شاید این مسئله یک حسن بزرگ دارد و شاهد یک چهره زشت پس از پایان تبلیغات انتخاباتی در سطح شهر و روستا‌ها نخواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۷۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۹ 19 June 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، تنور انتخابات در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری در حال گرم‌تر شدن است.

در شهر شهرکرد، ستاد‌های انتخاباتی کاندیدا‌ها در نقاط مختلف شهر یکی پس از دیگری افتتاح می‌شود و جلسات و تبلیغات محیطی را برگزار می‌کنند، همچنین در محافل علمی، مذهبی، فضای مجازی و خانوادگی به بحث‌ها به انتخابات اختصاص دارد.

در سطح شهر شهرکرد چندان خبری از نصب پوستر‌های تبلیغاتی نیست، به نظر می‌رسد طرفداران کاندیدا‌ها تمام توان خود را برای تبلیغات در فضای مجازی اختصاص داده‌اند، تشکیل کارزار‌ها و گروه‌های مجازی برای بحث و تبادل نظر، گواه بر این مسئله است.

پس از پایان مناظرات دور اول و پخش برنامه‌های انتخاباتی، بحث‌ها در خصوص انتخابات بالا گرفت، اما به‌نظر می‌رسد بیشتر از اینکه مردم در فضای حقیقی فعالیت‌های کاندیدا‌ها را رصد کنند، در فضای مجازی به دنبال کسب اطلاعات هستند.

گاهی مشاهده می‌شود روند بحث‌ها در حمایت از یک کاندیدای خاص به سمت تخریب سوق پیدا می‌کند و طرفداران نیز در تلاشند تا مخاطبان خود را اغنا کنند که پای صندوق بیایند و به کاندیدای مورد نظرشان رأی بدهند.

اخبار منتشر شده از ستاد‌های انتخاباتی در چهارمحال و بختیاری نشان می‌دهد که دست اندرکاران هنوز نتوانسته‌اند که شور انتخاباتی مدنظر را در ستاد‌های خود ایجاد کنند و مردم و به‌ویژه جوانان را به سمت این ستاد‌ها برای کنکاش بکشانند.

" به نظرتان رقابت اصلی بین کیست؟ "، "آیا فلان کاندیدا به نفع دیگری کناره‌گیری خواهد کرد؟ "، " کدامیک از کاندیدا‌ها پوششی هستند؟ "، " شما می‌گید به کی رای بدهیم؟ " این‌ها سوالاتی است که در بحث‌های انتخاباتی در محل کار و مهمانی‌های خانوادگی می‌شوید.

داغ شدن بحث‌های سیاسی در دورهمی‌های دوستانه، کاری و خانوادگی

در محافل کاری، دوستانه و خانوادگی نیز صحبت‌های انتخاباتی و سیاسی همانند گذشته جای خود را باز کرده است و مردم درباره فرد اصلح با یکدیگر گفتگو می‌کنند و عده‌ای نیز در تلاشند تا دیگران را متقاعد کنند که کاندیدای موردنظرشان شایستگی بیشتری نسبت به دیگری دارد و گاهی این بحث‌ها منجر به دلخوری بین طیف‌های سیاسی نیز می‌شود.

عده‌ای هنوز با صندوق‌های رای قهر هستند و عموماً تمایلی به شرکت در بحث‌های انتخاباتی ندارند، اما عده‌ای به نظر می‌رسد برای مشارکت در انتخابات تصمیم قطعی نگرفته‌اند و شاید منتظر هستند ببینند که برنامه‌های کاندیدا‌ها می‌تواند نظرشان را برای رفتن به پای صندوق جلب کند و یا نه.

خیابان کاشانی شهرکرد محل استقرار اکثر ستاد‌های انتخاباتی کاندیدا است، اما شاید تنها چیزی که در این خیابان به چشم نمی‌خورد، اثری از شور انتخاباتی در روز‌های گرم پایان فصل بهار است.

در محل کار و بین خواص، اما بحث‌های سیاسی داغ‌تر از گذشته شده است، دورهمی‌های چند نفره در حال تحلیل نظرات کاندیدا‌ها در برنامه‌های تلویزیونی و مناظره روز جمعه هستند.

تشکل‌های دانشجویی در چهارمحال و بختیاری هنوز تکانی به خود نداده‌اند

جای خالی تریبون‌های آزاد در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری به چشم می‌خورد و به نظر می‌رسد تشکل‌های دانشجویی هنوز تکانی به خود نداده‌اند، این در حالیست که در شهر‌های بزرگ، جلسات انتخاباتی به صورت پررنگ در حال برگزاری است.

تا هشتم تیرماه فرصت زیادی باقی نمانده است، شاید مهم‌ترین ماموریت سیاسیون و خواص در برهه فعلی آشتی مردم با صندوق‌های رای باشد.

در این بین، مسئولان ستاد انتخابات نیز در حال تدارک برگزاری یک انتخابات سالم هستند و اخباری از فعالیت‌ها نیز منتشر می‌شود، اما به نظر می‌رسد تیم رسانه‌ای نیز باید اطلاع‌رسانی در این حوزه را تقویت کند.

نتیجه انتخابات هر چه که باشد، این کشور نیاز به وحدت برای گذر از بحران‌ها دارد و باید تلاش شود تا رقابت‌ها جای خود را به دوستی بدهد و افرادی که در ستاد‌های انتخاباتی فعالیت می‌کردند به دنبال سهم‌خواهی نباشند و اجازه بدهند تا افراد اصلح در پست‌های مدیریتی قرار بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار