“مرکز تحقیقات ایمنولوژی” در دانشگاه تبریز راه اندازی می شود

کد خبر: ۳۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵ 05 May 2015

شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی پس از پیگیری های رئیس مجمع نمایندگان استان با راه اندازی "مرکز تحقیقات ایمونولوژی” در دانشگاه علوم پزشکی تبریز موافقت کرد.

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز ، راه اندازی "مرکز تحقیقات ایمونولوژی” در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، یکی از خواسته های اساتید و مسوولان این دانشگاه در تبریز بود که طی پیگیری های متعددی که در سال گذشته توسط اساتید این دانشگاه و بویژه رئیس مجمع نمایندگان استان صورت گرفت در نهایت این مهم در شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور به تصویب رسید.

گفتنی است ایمونولوژی علمی است که با علوم پایه و بالینی بطور تنگاتنگ در ارتباط است و تاریخ ایمونولوژی سرشار ازافتخارات فراوان عالمان علم ایمونولوژی بوده و تلاشهای دانشمندان در زمینه ایمونولوژی موجب ارتقای سلامت و رفاه جامعه گردیده است. همچنین ایمونولوژی در تشخیص، پیشگیری، درمان و کنترل بیماریها نقش مهمی داشته و لذا در ارتقای سلامت اهمیت خاصی دارد.

پیش از این در سال ۱۳۸۹ با توجه به به نیاز جامعه علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشگاه های شمالغرب کشور در خصوص وجود مرکزی اختصاصی برای مطالعات ایمونولوژیکی بیماریها وتولید محصولات ایمونولوژیکی، مرکز تحقیقات ایمونولوژی در سال ۱۳۸۹تاسیس شد اما اکنون با موافقت شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی، امکان راه اندازی و بهره برداری این مرکز تحقیقاتی فراهم شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار