برگزاری دهمین کنگرۀ بین‌المللی مهندسی عمران در دانشگاه تبریز

کد خبر: ۳۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 10 May 2015

دهمین کنگرۀ بین‌المللی مهندسی عمران با حضور محققین و پژوهشگران داخلی و صاحبنظرانی از کشورهای فرانسه، آمریکا و ترکیه و با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و تعداد دیگری از ادارات و ارگانهای دولتی در دانشگاه تبریز برگزار گردید.

در اختتامیه ی این کنگره که برای دهمین بار و با حضور اساتید، دانشجویان و تنی چند از میهمانان خارجی و در محل تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار گردید، مهندس ایرج شهین باهر رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان طی سخنانی ضمن اشاره به مشکلات بخش خدمات مهندسی و اشتغال مهندسان عمران گفت: شاید اصلی ترین موضوع و چالش موجود در حوزه ی مهندسین عمران خیل عظیم فارغ التحصیلان این رشته است که دانشگاههای سطح کشور بدون مطالعه و برآورد نیاز جامعه و کشور تحویل جامعه می دهند. این در حالی است که حجم کار عمرانی و بودجه های عمرانی در سطح کشور افزایش چندانی نیافته است و این موضوع باعث ایجاد بیکاری خیل عظیمی از مهندسان عمران گردیده و از طرفی باعث رقابت نا سالم و پایین آمدن  تعرفه خدمات مهندسی و به تبع آن باعث افت کیفیت خدمات مهندسی می شود.

وی در ادامه افزود: از طرفی حضور افراد غیر متخصص در ساخت و ساز ها عاملی برای عدم امکان حضور متخصصین در ساخت و ساز و کاهش کیفیت ساختمانها شده است.

مهندس ایرج شهین باهررئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی کلانشهر تبریز ادامه داد:اکثر سازندگان غیر متخصص بدنبال سود بیشتر بوده و سود بالاو غیر متعارف ، نیاز به کاهش کیفیت ساخت و سازها دارد.

لازم به ذکر است که برگزاری هفت کارگاه آموزشی، نشست های تخصصی صاحبنظران و برگزاری نمایشگاه تخصصی در این حوزه از دیگر بخش های این کنگره 3 روزه  بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار