استاندار خراسان‌جنوبی در جمع اعضای شورای شهر بیرجند:

قیر مورد نیاز برای اجرای آسفالت مهرشهر بیرجند توسط استانداری تأمین می‌شود

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد تا طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام به شرط عدم تغییر کاربری در آینده به مردم واگذار شود، گفت: قیر مورد نیاز برای اجرای آسفالت مهرشهر بیرجند توسط استانداری تأمین می‌شود.
کد خبر: ۳۸۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 05 March 2017
سید علی‌اکبر پرویزی عصر امروز در دیدار اعضای شورای شهر بیرجند اظهار داشت: با رایزنی‌های صورت گرفته از طریق آستان قدس رضوی و بنیاد مستضعفان مقرر شد درآمدهای حاصل از املاک و موسسات ذیربط در خراسان جنوبی در همین استان هزینه شود.
وی با اشاره به طرح فرزان، زمین‌های موسوم به املاک موسوی و موزه دفاع مقدس و تأکید بر پیگیری و رفع مشکل این موارد تصریح کرد: از ظرفیت کمیسیون ماده 5 در اصلاح طرح‌های جامع و تفصیلی شهر بیرجند استفاده شود و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا مشکلات و معضلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موجود در شهر از سوی مسئولان ذیربط مورد توجه جدی قرار گیرد.
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اهمیت شوراها در راستای حل بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: باور دولت تدبیر و امید تقویت شوراها به منظور تصمیم‌گیری در تمام امور شهری است.
پرویزی با اشاره به تراکم نیروی انسانی در بدنه دولت و عدم کارایی برخی از بخش‌های دولتی بر اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت مردم و بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: کاهش تصدی‌گری امور توسط دولت از سیاست‌های کاری دولت یازدهم است.
وی افزود: این آمادگی وجود دارد تا اماکن و فضاهای ورزشی و فرهنگی و به طور کلی طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام به شرط عدم تغییر کاربری در آینده به مردم واگذار شود.
مقام عالی دولت در استان خراسان‌جنوبی به تنوع وظایف و مسئولیت‌های شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری بهتر از ظرفیت کمیسیون ماده 5 در اصلاح طرح‌های جامع و تفصیلی شهر بیرجند افزود: مشکلات و معضلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موجود در شهر نباید نادیده گرفته شود.
پرویزی با اشاره به لزوم بررسی و تایید اولیه طرح‌های شهری توسط اعضای شورا، شهردار و فرماندار شهرستان تصریح کرد: شهرداریها در موضوعاتی نظیر واگذاری املاک و عقب‌نشینی‌ها توسط مردم حداقل امتیازاتی را به میزان قیمت روز و حتی بالاتر برای مالکین در نظر بگیرند.
وی با اشاره به 2 برابرشدن کمک دولت به شهرداری‌های استان در ماه‌های گذشته گفت: با توجه به مسائل و مشکلات عدیده مهرشهر از جمله آسفالت معابر، مساعدت لازم درباره تامین قیر مورد نیاز برای انجام این طرح از طریق استانداری صورت خواهد گرفت.
استاندار خراسان‌جنوبی موضوع جابه‌جایی صنوف مزاحم و آلاینده در سطح شهر را حیاتی دانست و اضافه کرد: در این باره با توجه به اهمیت امر نیاز است جلسات تخصصی مورد نیاز برگزار شود و این آماگی وجود دارد تا توافقات لازم را برای حل این معضل را به انجام برسانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار