خبر خوب رئیس سازمان عشایر کشور در گچساران

رئیس سازمان امور عشایر کشور : وی با اشاره به اختصاص تسهیلات برای این قشر در کل کشور گفت: برای سال آینده مبلغ 150 میلیارد تومان تسهیلات با بهره 4 درصد در اختیار عشایر به صورت زنجیره‌ای قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۳۹۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴ 13 March 2017
کمک به پمپاژ آبیاری به دشت آب گندی که شامل 700 هکتار است و تعداد 84 خانوار عشایری را نیز تحت پوشش دارد در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران کرمعلی قندالی امروز در جمع خبرنگاران گچساران و در بازدید یک روزه مناطق عشایری این شهرستان اظهار کرد: عشایر نقش به سزایی در عرصه تولید در کشور ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اختصاص تسهیلات برای این قشر در کل کشور گفت: برای سال آینده مبلغ 150 میلیارد تومان تسهیلات با بهره 4 درصد در اختیار عشایر به صورت زنجیره‌ای قرار می‌گیرد.

قندالی ادامه داد: از محل صندوق توسعه ملی مبلع 30 میلیارد تومان برای حمایت از محصولات تولیدی و همچنین توزیع محصولات دامی عشایر اختصاص داده می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به تولیدات عشایر اذعان کرد: با توجه به اینکه جمعیت عشایری 17 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند اما می‌توانند 25 درصد گوشت قرمز و سفید، 35 درصد صنایع دستی و 25 درصد محصولات باغی و زراعی را به خود اختصاص بدهند.

قندالی به تولید محصولات دامی اشاره و بیان کرد: عشایر می‌توانند 28 درصد دام سبک را پرورش دهند.

وی ابراز کرد: عشایر مقدار بسیار زیادی انواع محصولات دامی، زراعی و صنایع دستی را تولید کرده و این نشان از نقش مهم عشایر در اقتصاد مقاومتی در کشور است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور در این بازید یک روزه خود به شهرستان گچساران اذعان کرد: این بازدید به منظور بررسی مشکلات امور عشایر، دیدار با خانواده شهدای عشایری به مناسبت بزرگداشت هفته شهدا، دیدار مردمی و سرکشی از پروژه‌های عمرانی این منطقه است.

قندالی با اشاره به پروژه‌های عمرانی در این منطقه گفت: یکی از مشکلاتی که امروز عشایر این منطقه دارند وضعیت ناوگان آبرسانی سیار به این منطقه است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور درخصوص مشکلات دشت آبگندی عنوان کرد: کمک به پمپاژ آبیاری به دشت آب گندی که شامل 700 هکتار است و تعداد 84 خانوار عشایری را نیز تحت پوشش دارد در دستور کار است.

قندالی با اشاره به اختصاص تسهیلات عشایری در سال آینده بیان کرد: شهرستان گچساران به دلیل داشتن آب و هوای خشک و نیمه خشک امکان آن را دارد که تسهیلات بیشتری به این منطقه اختصاص داده شود.

رئیس سازمان امور عشایر به همراه دو معاون خود و همچنین مدیرکل امور عشایر استان و شهرستان در یک سفر یک روزه از پروژه‌های عمرانی عشایر این منطقه بازدید به عمل آوردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار