برخورداری 260 روستای چهارمحال و بختیاری از اینترنت خانگی

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری گفت: علی‌رغم تعهدات پروانه‌ای، مخابرات چهارمحال و بختیاری در تعدادی از روستاهای بزرگ پوشش تلفن ثابت را کامل و ADSL خانگی را واگذار کرده است به نحوی که در سال گذشته حدود 260 روستا از اینترنت خانگی برخوردار شدند
کد خبر: ۴۳۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 03 June 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- حسن آقایی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های مهم در عصر جدید ارتباطات، استفاده از بسترهای جدید ارتباطی همانند فیبر نوری است، اظهار کرد: اجرای این امر در سطح استان در بخش‌های جاده‌ای، روستایی و شهری از برنامه‌های شرکت مخابرات است.

وی افزود: اکنون در استان اکثر راه‌های اصلی در شهرهای بزرگ تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند .

آقایی با بیان اینکه در برنامه سه ماهه ابتدای امسال، شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری در زمینه‌های مختلف 20درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است، گفت: برنامه 9 ماه آینده نیز حداکثر تا پایان خرداد ماه ابلاغ خواهد شد .

وی اظهار کرد: مطابق پروانه فعالیت شرکت مخابرات، توسعه تلفن ثابت در شهرهای استان برعهده مخابرات و در بخش روستایی وظیفه وزارت فناوری اطلاعات است .

آقایی اضافه کرد: علی‌رغم تعهدات پروانه‌ای، مخابرات چهارمحال و بختیاری در تعدادی از روستاهای بزرگ پوشش تلفن ثابت را کامل و ADSL خانگی را واگذار کرده است به نحوی که در سال گذشته حدود 260 روستا از اینترنت خانگی برخوردار شدند .

وی خاطرنشان کرد: توسعه تلفن ثابت در نقاط روستایی دور افتاده و انتهایی جزء تکالیف شرکت مخابرات نیست و متقاضیان بایستی به اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان مراجعه کنند .

آقایی در خصوص ایجاد رقابت میان اپراتورهای مختلف گفت: در بخش واگذاری اینترنت پرسرعت در شهر و روستاها، واگذاری تلفن همراه و دیگر سرویس‌های جدید تعدادی اپراتور جدید وارد استان شده است و این فضای رقابتی از نظر قیمت و کمیت سرویس به سود مشترکین خواهد بود .

مدیرعامل شرکت مخابرات استان بیان کرد: از نظر پوشش تلفن همراه در پایان سال گذشته یک هزار و 155 کیلومتر جاده‌های اصلی و فرعی در استان تحت پوشش تلفن همراه هستند .

وی تاکید کرد: از برنامه‌های کلان شرکت مخابرات در سال جاری واگذاری تلفن ثابت در بستر فیبر نوری در ادارات، نواحی صنعتی، مراکز تجاری و در نهایت خانه‌های مردم است که این پروژه اصطلاحا FTTH نامیده می‌شود .

آقایی تصریح کرد: پروژه مذکور به صورت پایلوت در خیابان پژمان میرآباد غربی در شهرکرد از سال گذشته اجرا شده است و در نیمه دوم امسال در سایر مناطق شهرکرد انجام می‌شود .

وی از توسعه فناوری مذکور در تعداد دیگری از مراکز شهرستان همچون بروجن، لردگان و فارسان خبر داد و گفت: یکی از نقاط قوت این تکنولوژی افزایش پهنای باند مشترکین در بخش خانگی میان 50 تا 100 مگا بیت خواهد بود .

آقایی در خصوص سایت‌های نسل چهارم تلفن همراه خاطرنشان کرد: در تکنولوژی 4 G ، در فازهای اول و دوم پوشش شهرهای بزرگ تا کوچک و روستاها مد نظر است و در فازهای بعدی پوشش جاده‌‌ای در برنامه قرار گرفته است .

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از شهرها تحت پوشش تکنولوژی مذکور قرار دارند و پیاده سازی آن در جاده‌های فاقد این پوشش، از برنامه‌های آتی شرکت مخابرات است .

آقایی راه‌اندازی سرویس‌های متنوع و جدیدی همانند تلویزیون کابلی را از دیگر برنامه‌های آتی شرکت مخابرات عنوان کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار