اجرای طرح رتبه‌بندی دانشگاه‌های علمی کاربردی سراسر کشور

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت:‌ امسال تمامی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در سطح کشور رتبه‌بندی می‌شوند که بر مبنای این رتبه‌بندی از خدمات و سرویس‌های دانشگاه بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۴۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 06 June 2015

محمد اخباری در حاشیه آئین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در سطح کشور حدود یک هزار و 100 مرکز، 815 هزار نفر دانشجو، 41 هزار و 500 نفر مدرس و بیش از 770 رشته تحصیلی در بحث مهارت و آموزش کارآفرینی در کشور دارد که تمامی این رشته‌ها کاربردی و جزو بازار کار محسوب می‌شوند.

وی گفت: همه مراکز علمی کاربردی موظف هستند که با توجه به نیازهای آمایش سرزمینی و وضعیت بومی و اقتصادی جهت‌گیری شغلی را در منطقه خود رصد کنند تا رشته‌های مورد نظر برای دانشگاه مربوطه تهیه و تدوین شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: ‌60 درصد دانشجویان این دانشگاه در مقطع کاردانی و 40 درصد در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند که 60 درصد دروس مهارتی و 40 درصد نظری بوده که از عمده برنامه‌های این دانشگاه برای امسال ارتقا و بازنگری رشته‌ها و دره‌های آموزشی بوده که سعی کردیم اغلب دوره‌ها و رشته‌های درسی را از نظر کمی و کیفی استانداردسازی کنیم.

اخباری افزود: طرح رتبه‌بندی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربری سراسر کشور امسال اجرایی می‌شود که حدود هزار مرکز در قالب این طرح ساماندهی می‌شود و براساس این رتبه‌بندی از خدمات و سرویس‌های ویژه دانشگاه مرکز بهره‌مند می‌شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار