پیشنهاد تاسیس دانشگاه گردشگری و توریسم در استان اردبیل

اکنون که استان اردبیل از فقدان زیرساخت های گردشگری رنج می برد، بهتر است مسئولان برای جبران بخشی کوچک از کاستی‌ها نسبت به تاسیس دانشگاه توریسم در استان اقدام کنند.
کد خبر: ۴۵۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 03 July 2017

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از سبلان ما، مجید خدابخش استاندار اردبیل در نشست مشترک با اساتید دانشگاه‌های این استان، پیشنهاد کرده است که رونق گردشگری نیازمند پژوهش کاربردی با استفاده از ظرفیت دانشگاه هاست.

آنچه که در رابطه با گردشگری اردبیل همواره مورد غفلت واقع شده اقدامات زیربنایی و اساسی در این زمینه است که در ادوار مختلف با آن به صورت شعاری برخورد شده است.

استاندار محترم و مسئولین دانشگاه محقق اردبیلی بر این امر واقف‌اند که پژوهش و مطالعه علمی بر روی این مقوله بدون در نظر گرفتن پیش زمینه های آن من جمله زیر ساخت های لازم نه تنها منتج به نتیجه نمی شود بلکه با گذشت زمان به فراموشی سپرده خواهد شد.

هرچند از استان اردبیل به عنوان یکی از قطب های گردشگری در کشور یاد می شود اما نگاهی گذرا به وضعیت استان در زمینه های مختلفی چون زیرساخت های حمل و نقلی (هوایی، زمینی و ریلی)، مراکز اقامتی و سایر نیازهای حداقلی گردشگر داخلی و خارجی بیانگر این است که در این استان در شرایط موجود چه بسا قوی ترین پژوهش کاربردی برای فعال کردن ظرفیت گردشگری استان هم پاسخگو نخواهد بود و تحقق این امر نیازمند توجه دولت بر امر زیرساختی و حمایت از سرمایه گذاری های بخش خصوصی است.

امروز واقعیت انکارناپذیر این است که رشد استان هایی همچون اصفهان، یزد، خراسان و مازندران و نقاط دیگر در زمینه جذب گردشگر، زیرساخت های موردنیاز گردشگران بوده است و اگر امروز در استان اردبیل از این ظرفیت کمترین بهره ای برای توسعه استان به کار گرفته نمی شود ناشی از خلاءهای موجود در حوزه زیرساختی است.

به نظر می‌رسد امروز پژوهش های کاربردی از سوی دانشگاه محقق اردبیلی که ماموریت ویژه در حوزه گردشگری ندارد چندان کارساز نخواهد بود، پیشنهاد می شود استاندار محترم و مسئولان ذی ربط برای علمی کردن ظرفیت گردشگری استان به فکر تاسیس دانشگاه گردشگری و توریسم در استان باشند تا نه تنها توسعه گردشگری استان از این جهت فعال شده بلکه دانشجویان سطح کشور و نیز کشورهای همجوار بتوانند در رشته های مورد نظر تحصیل کنند.

مهین روح نواز

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار