انتقاد از رواج پدیده ای نامبارک در چرام

حجت الاسلام افشار : این پدیده نامبارک نه تنها یک ارزش به حساب نمی‌آید بلکه با تبعات همیشگی خود یک ضد ارزش به شمار می‌آید و یک نمایش نامناسب از فرهنگ مردمی ارائه می‌کند که همواره به صفا، محبت و دین داری مشهور بوده اند.
کد خبر: ۹۳۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 12 February 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه چرام در نماز جمعه این هفته گفت: تیر اندازی وحمل سلاح در مراسم ترحیم با توجه به اتفاقات تلخی که در سالیان اخیر رخ داده است نه تنها از یک رسم و حتی سرگرمی فاصله گرفته، بلکه امنیت جانی و روانی مردم را نیز هدف قرار داده است.
حجت الاسلام سید نورالله افشار افزود: این پدیده نامبارک نه تنها یک ارزش به حساب نمی‌آید بلکه با تبعات همیشگی خود یک ضد ارزش به شمار می‌آید و یک نمایش نامناسب از فرهنگ مردمی ارائه می‌کند که همواره به صفا، محبت و دین داری مشهور بوده اند.
حجت الاسلام افشار اضافه کرد: اکثر کسانی که در مراسم از سلاح گرم استفاده می‌کنند نوجوانان و جوانان هستند که متاسفانه بدلیل شرایط خاص سنی و اوج هیجانات در عدم کنترل احساسات خود خسارات جبران ناپذیری بوجود می‌آورند که بزرگان و سران طوایف و رسانه‌ها می‌توانند برای جلوگیری از این رسم و فرهنگ نادرست نقش بسزایی داشته باشند.
وی افزود: بهترین کار در این زمینه فرهنگ سازی است و آن هم در قالب استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان و فرهیختگان که در این زمینه باید تدبیر لازم انجام شود.
حجت الاسلام افشار عنوان کرد: قطعا نیروی انتظامی ودستگاه قضا برای حفظ امنیت شهروندان اقدامات لازم را انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار