تنها خودمان قادر به کنترل کرونا هستیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: بی ‌توجهی به پروتکل های بهداشتی یعنی بی توجهی به سلامت خودمان و درگیری طولانی مدت با کروناست.
کد خبر: ۹۷۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ 13 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، بهروز اکرمی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی، افزود: در برخی شهرها، ماسک نزدن‌ها و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی را شاهد هستیم و این امر آلارم‌ها و هشدارها را به صدا درآورده است که در نهایت کار دستمان می دهد.
وی یادآورشد: در برخی شهرستانها افزایش موارد بستری و مبتلایان کرونایی همچون تفرش و کمیجان، نگرانی ما را دو چندان کرده است.
وی با اشاره به اینکه دستورالعمل های انتخاباتی و تبلیغاتی به ستادهای تبلیغاتی کاندیداها داده شده است، گفت: انتظار این است که حتما این دستورالعمل‌ها را رعایت کنند و عملکردها به شکلی نباشد که ضمن نقض دستورالعمل ها، سلامت شهروندان را به خطر بیندازند.
وی تاکید کرد: حتی اگر هیچ نظارتی بر رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها نباشد، انتظار می‌رود افرادی که به پارلمان ملی و محلی می‌روند، دغدغه‌مند سلامت مردم باشند و از هم‌اکنون در عمل نشان دهند که سلامت جامعه را مهم می‌دانند هرچند که دستگاه‌های نظارتی حتما به مسائل ورود می کنند و اگر فرمانداران مواردی از عدم رعایت دستورالعمل‌ها را شاهد بودند، کتبا به مسئولان ستادها اعلام کنند و پیگیر باشند.
وی اضافه کرد: در انتخابات به هر حال برخی تجمعات شکل می‌گیرد و امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها شاهد اوج گیری بیماری نباشیم.
معاون استاندار مرکزی در پایان با بیان اینکه در چندماه گذشته شاید حدود ۸ درصد رپید تست‌ها مثبت اعلام می‌شدند، افزود: هم اکنون این رقم در استان به ۱۶ درصد رسیده است؛ این آمار حتی در خمین به ۲۲ درصد و اراک به ۱۸ درصد رسیده و نشان می دهد که باید نهایت دقت را بکار گرفت و با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی در حوزه های انتخاباتی از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار