معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور در بجنورد:

سالانه ۱۰۰۰ وقف در کشور انجام می‌شود

گروه استان‌ها- معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور گفت: سازمان اوقاف با توجه به توصیه های اکید مقام معظم رهبری در زمینه موقافت، خود را در جهت اجرای درست و دقیق وقف نامه خیرین مسئول می داند.
کد خبر: ۱۱۸۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۹ 25 September 2024

به گزارش خبرنگار «تابناک خراسان شمالی» حجت الاسلام  عادلی در همایش وقف ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی و همچنین هفته وقف اظهار داشت: خراسان شمالی در حوزه وقف و امور خیریه از استان های پیشتاز بوده و ما شاهد اتفاقات خوبی از جمله مسابقات قرآنی در استان بودیم.

وی در ادامه به جایگاه وقف در اسلام یاد کرد و افزود: وقف در اسلام جایگاه ویژه ای دارد و اولین واقف در اسلام خود پیامبر بودند. همچنین هم اکنون در کشور وقف نامه‌هایی داریم که بیشتر از ۸۰۰ سال از قدمت آن‌ها می گذرد.

معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور گفت: با انفاق گناهان پاک می شود و کسی که مال دارد با وقف مال خود تا سالیان سال از ثواب آن بهره مند خواهد شد.

حجت الاسلام عادلی با اشاره به اینکه افضل الاعمال خدمت به مردم است، تصریح کرد: سنت نیکوی وقف خود بزرگترین مصداق بارز در خدمت به خلق است و همه ما باید تلاش کنیم تا فرهنگ سازی در این زمینه انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه ساله ۱۰۰۰ وقف در کشور صورت می گیرد، گفت: سازمان اوقاف با توجه به توصیه های اکید مقام معظم رهبری در زمینه موقافت، خود را در جهت اجرای درست و دقیق وقف نامه خیرین مسئول می داند و تلاش می‌کند تا موقوفات به دقت اجرا گردند.

معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور در پایان ضمن اشاره به رویکرد مجموعه در زمینه موقوفات تصریح کرد: رویکرد اوقاف سرمایه گذاری ها در مباحث کشاورزی و صنعتی بصورت علمی و دانش بنیان است بطوری که بیش از ۶۰ شرکت دانش بنیان در حال ارائه محصول و انعقاد قرارداد هستند. همچنین  در خراسان شمالی در حوزه کشاورزی و دامپروری اداره کل اوقاف استان اقدامات خوبی داشته است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار