محسن رضازاده

دفاع جانانه روزنامه جوان از شاه

توئیت منتسب به هاشمی درمورد عصرموشک یا عصر گفتگو مدتی در فضای مجازی به موضوع داغی تبدیل شده بود تا اینکه رهبر انقلاب طی سخنانی در دیدار بامداحان گفتند، امروز عصرهمه چیز است و هرکسی چنین ادعایی کند که عصرموشک گذشته است یاجاهل است و یا نادان.
کد خبر: ۲۱۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶ 16 April 2016
توئیت منتسب به هاشمی درمورد عصرموشک یا عصر گفتگو  مدتی در فضای مجازی به موضوع داغی تبدیل شده بود تا اینکه رهبر انقلاب طی سخنانی در دیدار بامداحان گفتند، امروز عصرهمه چیز است و هرکسی چنین ادعایی کند که عصرموشک گذشته است یاجاهل است و یا نادان.

البته سخن ایشان در شرایطی گفته شده است که دشمنان این کشور برای مقابله با توان موشکی صحنه آرایی نموده اند. بلافاصله بعد از این اظهارات ، آقای هاشمی در مصاحبه بایکی از خبرنگاران ، اعلام کرد که این توئیت مربوط به چند سال گذشته است .منظور هاشمی احتمالا ایامی بوده است که رهبری در مورد جنگ نرم و روشهای اخیر برخورد امریکا با مخالفین خود در دنیا اعلام نمودند امروز ، جنگ جنگ نرم است و شما دانشجویان افسران این میدان نبرد هستید.

البته احتمالا منظورنظرایشان این نبوده است که دیگر جنگ سخت به درد نمی خود اما بهرحال فرمایش ایشان این نظر را در جامعه ترویج می نمود که اهمیت مقولات اندیشه ای و بخصوص بحث اقناع افکار عمومی بسیار موثرتر از موشک و بمب در راستای خواسته های استکبار کاربرد دارد. اگر تویئت هاشمی مربوط به آن ایام باشد به نظر می رسد بلا اشکال بوده باشد.

اما روزنامه جوان درمطلبی با عنوان توان موشکی و تکراربازی لیبرالهای 58 ، تلاشی را برای یک انطباق تاریخی (شبیه سازی تاریخی) بین گفته منتسب به هاشمی و رفتار دولت موقت انجام داده است که ناخواسته خروجی آن تایید تلاش شاه برای خریدهای نظامی بخصوص جنگنده های اف 14 است.
نویسنده مطلب تلاش می کند تا این فرمایش تاریخی امام (ره) را که فرموده بودند شاه خائن پول نفت را برای خریدآهن پاره تلف نموده است، به دو بخش خرید های جنگی و غیرجنگی ، برای اینکه بتواند رفتارهای دولت موقت در برگرداندن جنگنده ها را عملی غیرعقلانی و مخالف منافع ملی نشان دهد ، شرح مفصلی از عقلانیت مستتر در اقدام شاه برای تثبیت  امورات دفاعی نیز بدست میدهد.
مسائلی مانند پیشگیری ازتهاجم دشمن و موقع شناسی برای خریدها از جمله مواردی بوده است که این روزنامه برای دفاع ناخواسته از اقدام شاه برمیشمارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار