رئیس شورای اسلامی شهر تبریز:

بافت‌های تاریخی هرشهر روح‌خلاق مردمان آن شهررابه نمایش‌می‌گذارد

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بافت های تاریخی هر شهر ظرافت، زیبایی و روح خلاق مردمی که سابق در آن شهر زندگی می کردند را به نمایش می گذارد.
کد خبر: ۹۱۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳ 09 September 2015

دکتر شهرام دبیری در اولین نشست شهرداران مناطق‌تاریخی‌فرهنگی کشوردرتبریز که به میزبانی منطقه تاریخی فرهنگی شهرداری کلانشهر تبریز برگزار شد افزود: این بافتها دارای ظرفیت های بالفعل و بالقوه اند که اگر به آنها رسیدگی نشود به مرور از دست خواهند رفت.

دکتر دبیری با اشاره به اینکه بافتهای تاریخی معرف وضعیت فرهنگی کشورها هستند اظهارداشت:موضوع بافت تاریخی تنها یک موضوع فرهنگی نیست و ابعاد اقتصادی و گردشگری را نیز در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به نوع معماری بافت های تاریخی دراقصی نقاط جهان تصریح کرد: در این نقاط که عموما هسته ی مرکزی را به خود اختصاص داده بجای استفاده از آسفالت از سنگ فرش استفاده می‌شود و عبور و مرور در این مکان ها مقررات خاص خود را دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز استفاده از پتانسیل های موجود در کشورمان را مهمترین فرصت برای جذب گردشگر دانست و گفت: مهمترین راهکارجذب گردشگر، آماده سازی زیرساخت های گردشگری کشور برای جذب گردشگر داخلی است.

وی افزود: با جذب گردشگران داخلی ومعرفی ایران به مردم ایران میتوانیم در گام بعدی گردشگران خارجی را به سمت کشورمان هدایت کنیم.


شهریار

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار