فعالیت ۱۳۴ مدرسه غیردولتی در خراسان‌شمالی

رئیس اداره مدارس غیردولتی آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی گفت:۱۳۴ مدرسه غیردولتی در تمام مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در سراسر شهرستان‌های استان فعالیت دارند که ۷۰ درصد این آمار مدرسه ابتدایی است.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲ 02 September 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی و به نقل از فارس، حسین قنبری، رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی اظهارکرد: شهریه مدارس بر اساس یک فرایند تعریف می‌شود که شامل فضا، الزامات مدرسه و نیروی انسانی است و این شهریه تعیین شده، شهریه ثابت مدرسه است.

وی گفت: در کنار شهریه ثابت مدارس، دو شهریه فوق‌برنامه و شهریه مکمل نیز تعریف می‌شود، اما شهریه ثابت الزامی و شهریه‌های فوق‌برنامه و مکمل اختیاری هستند.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی افزود: تراکم دانش‌آموزی در مدارس ابتدایی غیردولتی بیشتر از متوسطه اول و دوم است.

قنبری ادامه داد: ۱۳۴ مدرسه غیردولتی در تمام مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در سراسر شهرستان‌های استان فعالیت دارند که ۷۰ درصد این آمار مدرسه ابتدایی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: طی سال تحصیلی گذشته ۱۶ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی استان تحصیل کردند، برای سال تحصیلی پیشرو تاکنون بر اساس آخرین آمار ثبت شده نیز ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت‌نامشان را قطعی کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که آمار در مقایسه با سال تحصیلی گذشته رشد داشته باشد.

وی بیان داشت: در ایام کرونا بسیاری از مدارس غیردولتی تعطیل شدند و استقبال دانش‌آموزان نسبت به این مدارس روند نزولی پیدا کرد به‌طوری‌که در این ایام ۱۲ هزار و ۹۰ دانش‌آموز در این مدارس تحصیل داشتند که در ایام بعد از کرونا تعداد ثبت‌نام‌ها رشد پیدا کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار