استاندار لرستان گفت: توسعه اقتصادی کشاورزی از روستا آغاز می‌شود بنابراین باید زیرساخت‌های لازم در راستای ماندگاری روستاییان و انجام امور کشاورزی و دامداری فراهم شود.
کد خبر: ۱۱۷۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷ 01 July 2024

به گزارش تابناک لرستان، ابوطالب شفقت امروز (یازدهم تیرماه) در جلسه تدوین برنامه اقتصاد کشاورزی لرستان، اظهار کرد: راه‌اندازی این قرارگاه، اولویت اول زنجیره ارزش اقتصاد کشاورزی است و از مدیران انتظار می‌رود برای توسعه روستا‌ها به‌عنوان پایگاه تولیدات کشاورزی اهتمام جدی داشته باشند.

وی با تأکید بر ماندگاری روستاییان از طریق احداث مسکن و تأمین زیرساخت‌هایی، چون آب، برق و گاز، افزود: توسعه روستا و اصلاح بافت کالبدی آن بسیار مهم است چراکه موجب امیدواری مردم به ماندن در این مناطق خواهد شود.

استاندار لرستان ادامه داد: همچنین دستگاه‌هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی باید در خصوص اهمیت فرهنگ کار در جامعه و دین اسلام برای مردم تلاش کنند تا روستاییان با وقوف به ارزش کار خود، به تولید و اشتغال بپردازند.

شفقت تصریح کرد: اقدامات گردشگری تنها به حوزه میراث فرهنگی مربوط نیست بلکه بایستی گردشگری کشاورزی و طبیعی نیز در استان رونق یابد و از طرفی برنامه‌های نوآوری، آموزش، پژوهش و فرهنگی نیز در راستای سوق دادن سلیقه نسل جوان امروزی به فعالیت‌های مهم کشاورزی تدوین و اجرایی شود.

وی همچنین موضوع تأمین و تخصیص آب برای طرح‌های کشاورزی را مهم برشمرد و افزود: باید سطح بهره‌برداری آب در لرستان افزایش یابد و مدیریت شود تا بتوان به‌درستی از منابع خدادادی در راستای اشتغال و رونق اقتصاد کشاورزی بهره برد.

استاندار بیان کرد: کشاورزی تنها اقتصادی در کشور است که سهم اشتغال آن با احتساب فعالیت‌های وابسته بیش از ۶۰ درصد است بنابراین نه‌تن‌ها وزارت جهاد کشاورزی بلکه همه دستگاه‌ها موظف هستند برای اجرای برنامه‌های قرارگاه استان اهتمام جدی داشته باشند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار