معاون امور توانبخشی بهزیستی لرستان از تشکیل ۱۰ پایگاه هنری در مناطق روستایی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸ 25 June 2024

به گزارش تابناک لرستان، معاون امور توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: برای اولین بار طرح" تشکیل پایگاه‌های هنری در مناطق روستائی" در استان لرستان با حضور ۱۰ پایگاه در شهرستان‌های خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، دورود، دوره و پلدختر راه اندازی گردید.

نگار فتحی بیرانوند گفت: این پایگاه‌های هنری با اعتبار ۱۸،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال جهت آموزش و خرید لوازم مصرفی نقاشی و عروسک سازی شروع به فعالیت نموده است.

وی هدف از اجرای این طرح را افزایش توانبخشی مددجویان مبتنی بر جامعه روستایی و دسترسی این افراد به خدمات هنری و فرهنگی و برخورداری اعلام کرد و گفت: از فرصت‌های توسعه و پرورش ظرفیت‌های هنری و ذهنی می‌باشد؛ که راه اندازی گردیدند.

نگار فتحی ادامه داد: طرح مذکور با برگزاری دو دوره آموزشی (هر دوره، ۸ روز) با عناوین هنر‌های نمایشی و هنر‌های تجسمی برای تسهیلگران منتخب پایگاه ها، با حضور استادان هنری دکتر بهمن مفیدی و استاد داوود بختیاری، از اساتید برجسته کشوری در خانه معلم خرم آباد شروع گردید.

معاون اداره کل بهزیستی استان لرستان تصریح کرد: در حال حاضر هر ۱۰ پایگاه بصورت جدی در حال آموزش تعداد ۸۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت، بدون محدودیت سنی (به ویژه زنان و کودکان) می‌باشند لذا نظر بر این است که پس از بالا رفتن حجم آثار هنری توانخواهان با برگزاری نمایشگاه هنری، آثار مربوطه جهت فروش به نمایش گذاشته شود.

برچسب ها: لرستان ، پایگاه هنری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار