فرمانده انتظامی بروجرد گفت: ضعف در ارتباط کلامی والدین با فرزندان مهم‌ترین عامل و پیش زمینه آسیب‌های اجتماعی است.
کد خبر: ۱۱۷۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۲ 19 June 2024

به گزارش تابناک لرستان، سرهنگ مهدی مهدوی‌کیا امروز ۲۹ خردادماه در همایش امنیت محله محور که در سالن دکتر زرین‌کوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: پیش زمینه مشکلات به وجود آمده در حوزه امنیت در محلات و حتی جامعه امروزی عدم تأمل و تعامل خانواده‌ها با فرزندان و نبود نیروی قابل‌اعتماد در محلات است.

وی با بیان اینکه ایجاد امنیت در محلات نیازمند سازگار‌هایی است که این سازگار‌ها دور از واقعیت نیست، افزود: در بحث امنیت دستورالعمل‌هایی وجود دارد و بنا برهمین دستورات در حوزه امنیت کلیه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها تقسیم‌بندی شده است.

فرمانده انتظامی بروجرد خاطرنشان کرد: در جامعه امروزی ضعف‌هایی وجود دارد که می‌توان از مهم‌ترین آن‌ها به کسب مهارت زندگی، عدم کنترل خشم اشاره کرد.

مهدوی‌کیا اضافه کرد: ضعف در ارتباط کلامی والدین با فرزندان مهم‌ترین عامل و پیش‌زمینه آسیب‌های اجتماعی است و امروزه خانواده‌ها تأمل و تعادل در گفتار را با فرزندان خود کم کرده و این امر بزرگ‌ترین آسیب روانی را به آن‌ها وارد خواهد کرد.

وی بیان کرد: خانواده‌ها در کسب مهارت زندگی سفیران امنیت هستند و نباید با نادیده گرفتن جوانان بستر افکارغربی تحصیل شده را توسط فضای مجازی به آن‌ها تحمیل کنند.

فرمانده انتظامی بروجرد ادامه داد: فضای مجازی باعث پرخاشگری جوانان می‌شود و اقتدار جوانان حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است اقتداری که غرب‌گرایان به‌ظاهر متمدن با فضای مجازی دیکته شده نشانه گرفته‌اند.

مهدوی‌کیا با اشاره به عملیات وعده صادق، افزود: این عملیات مهم‌ترین و اصلح‌ترین اقتدار انقلاب اسلامی بوده و شیرینی عملیات وعده صادق مردم را به انقلاب نزدیک‌تر کرد و خانواده‌ها موظف هستند جوانان خود را در این زمینه آگاه کنند.

وی اظهار کرد: تعامل مشترک بین پلیس (نیروی انتظامی) و مردم می‌تواند ارتقای رضایتمندی و احساس امنیت بیشتر را در محلات به همراه داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی بروجرد گفت: کانون خانواده اگر گرم باشد فرزندان آسیب نخواهند دید و به بیراهه نخواهند رفت.

مهدوی‌کیا خاطرنشان کرد: امنیت در هر مکان و جامعه‌ای باعث توسعه و آبادانی خواهد شد لذا از دهیارها، بخشداران و مردم خواستار اعتماد محلی و همکاری با پلیس هستیم چراکه امنیت اتفاقی نیست و برای حفظ امنیت اعتماد مردم لازم است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار