کد خبر: ۲۷۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 10 August 2016
به گزارش تابناک لرستان ،نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس گفت: در راستای توسعه گردشگری استان لرستان اقدامات قابل‌تعریف و قابل‌شمارشی از سوی متولیان امر انجام‌نشده است

در رابطه با ایجاد بسترهای اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری اظهار داشت: در خیلی از حوزه‌ها در آغاز راه هستیم و هنوز داریم شعار می‌دهیم اما همین شعار هم سهم کمی نیست و قبل از هر چیزی باید برای گردشگری فرهنگ‌سازی کنیم تا یک بستر همه‌جانبه به وجود آید.

وی افزود: در بحث اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری اینکه فقط جایی ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی وجود داشته باشد اتفاقی نمی‌افتد پس باید همه‌کسانی که سهم عمده‌ای در پذیرش توریسم دارند بخش روحی و روانی و فرهنگی آن را فراهم کنند.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس عنوان کرد: برای رونق گردشگری باید فرهنگ‌سازی خوبی توسط اقشار مختلف جامعه انجام شود سپس به سراغ دستگاه‌های مجری کار رفت.

وی بیان کرد: در راستای توسعه گردشگری استان لرستان اقدامات قابل‌تعریف و قابل‌شمارشی از سوی متولیان امر انجام‌نشده است.

بیرانوندی گفت: بنده به‌عنوان نماینده و خدمتگزار در این عرصه خیلی تلاش می‌کنم اما چون عمق اطلاعات ما در این حوزه زیاد نیست ممکن است پیشرفتمان محسوس نباشد اما دستگاهی که متولی کار است و به موضوعات اشاعه کامل دارد باید پیشرفت بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: ازنظر اقتصاد و اشتغال برای استان وضعیت خیلی خوبی را نمی‌بینم و معتقدم که شهر و دیارمان در این راستا وضعیت بحرانی دارد که با توجه به این شرایط و سالی که سوی مقام معظم رهبری به نام اقدام و عمل نام‌گذاری شده باید مدیریت جهادی باحالت عادی خیلی متفاوت باشد.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس گفت: اینکه مسئولی وظایف روزمره خود را تعریف کند و بگوید این کار را انجام دادم مدیریت جهادی نیست چراکه در مدیریت جهادی باید بیش از این کار انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه سال اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی بسیار خوبی که برای جذب گردشگر و توریست در استان وجود دارد دستگاه‌های متولی وظیفه سنگین‌تری دارند و کارهای آن‌ها باید بیشتر از سال‌های قبل و قابل‌تعریف‌تر از سایر دستگاه‌ها باشد.

بیرانوندی بابیان اینکه در شکل کلی استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان پیشرفت چشمگیری نداشته است اظهار داشت: برای استفاده از ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی استان در حد شعار کارهایی داریم و اما واقعیت این است که تا خرم‌آباد و لرستان را به‌عنوان معبر گردشگری ندانند خیلی خرسند نیستم.

وی در رابطه با عملکرد دستگاه‌های متولی رونق گردشگری در استان، افزود: از دستگاه میراث فرهنگی انتظار زیادی داریم.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس عنوان کرد: ازآنجایی‌که مجمع نمایندگان استان سهم نظارت بر دستگاه‌های اجرایی دارند به‌طور یقین هرروزی که ببینیم دستگاه میراث فرهنگی رشد چشمگیری دارد به‌طور محسوس از آن تعریف و تمجید می‌شود اما واقعیت این است که نمایندگان برای توسعه ‌این حوزه نه بی‌خیال هستند و نه بی‌خیال خواهند بود و به‌طور حتم برای رسیدن به هدف با سرعت خوب و مطمئن حرکت می‌کنند و اگر روزی هم کسی یار نباشد، نمایندگان سهم خود را در نظارت، یادآوری و پیگیری انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: امیدوارم افرادی که تصدی این امر رادارند حداقل در سال اقتصاد مقاومتی و پایلوت شدن لرستان به‌عنوان استان اقتصاد مقاومتی، کارهایشان قابل‌تعریف و شمارش باشد تا اقدامات آن‌ها را به مردم ارائه دهیم.

بیرانوندی به تلاش‌های شبانه‌روزی استاندار و معاونینش برای رونق اقتصاد استان اشاره کرد و گفت: ما نمایندگان نیز برای توسعه استان در حوزه‌هایی که حتی ممکن است در تخصصمان نباشد دخالت می‌کنیم تا آنچه در توان داریم انجام دهیم اما دستگاه‌های متخصص و متولی به‌طور حتم باید فراتر حرکت کنند.

وی عنوان کرد: اینکه دستگاه‌های متولی امر بنشینند و بگویند سرمایه‌گذار نیامد کار خوبی نیست بنابراین باید برای رونق صنعت گردشگری تلاش خود را مضاعف کنند و مانند تشنه و دریا در پی یافتن سرمایه‌گذار باشند.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس در رابطه با حفاظت از بناهای تاریخی استان بیان کرد: در سال‌های اخیر وضعیت پولی کشور قابل نبوده ولی درعین‌حال باز اهمیت میراث تاریخی و فرهنگی به‌اندازه‌ای است که باید تلاش خیلی چشمگیری برای حفظ این آثار انجام شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار