کد خبر: ۲۷۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 14 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،معاون استاندار لرستان گفت: پروژه بیمارستان« مهرگان خرم‌آباد» بیش از ۱۱ سال معطل‌مانده که باید تعیین تکلیف شود.

  مهرداد غضنفری،  در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد در رابطه با طرح‌هایی که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح می‌شوند، اظهار داشت: طرح‌های مشکل‌دار  بالای یک هزار میلیارد ریال در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در دست بررسی هستند و طرحی که در استان مشکل آن با 10 میلیارد ریال برطرف می‌شود بهتر است به‌جای اینکه در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شود در استان رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات ساخت بیمارستان مهرگان بیش از 11 سال است آغازشده اما معطل‌مانده است، افزود: از رویکردهای ما احیاء ظرفیت‌های راکد و نیمه تعطیل است و  بیمارستان مهرگان نیز که در حوزه سلامت است جز اولویت‌ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان عنوان کرد: دو راهکار برای احیا این ظرفیت داشتیم یکی اینکه بانک ملک را تملک کند  و دانشگاه علوم پزشکی بعد از خریداری احیا کند یا اینکه سهام‌داران مشارکت کنند و بانک نیز عملیات را متوقف کند و خود سرمایه‌گذار کارها را انجام دهد.

وی بابیان اینکه طبیعی است رویکرد ما در استان  جهت‌گیری به سمت بخش خصوصی است، بیان کرد: جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران داشتیم که سرمایه‌گذاران برای مشارکت 30 درصد از باقی‌مانده اعلام آمادگی کردند اما درصورتی‌که بانک نیز مشارکت کند و اگر این اتفاق ظرف یک سال و نیم نیفتد دیگر راهکار اجرا می‌شود.

غضنفری خاطرنشان کرد: 370 پرونده در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در نوبت است که هفته گذشته استاندار با معاونان هفت طرح بزرگ استان را در این کارگروه مطرح کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه در هفته گذشته سه نشست سنگین در تهران برگزار شد، گفت: بحث بررسی املاک تملک شده توسط بانک‌ها یکی از این بحث‌ها بود که مصوبات این جلسه بعد ابلاغ عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه لرستان در بحث اقتصاد مقاومتی پیش رو است،اظهارداشت: در رابطه با تفویض اختیارات نیز استاندار لرستان یکی از پنج استان دارای اختیار  بود که در محضر ریاست‌جمهور و همه هیئت دولت سخنانی کرده و مشکلات را مطرح کرد که به گفته وی 90 درصد پیشنهاد‌ها داده‌شده برای تفویض اختیارات به تصویب رسیده در صورتی که مصوبه آن ابلاغ شود رسانه‌ای می‌شود.

غضنفری بااشاره به اینکه مشکلات خیلی از واحدها را در کارگروه پیگیری کردیم، عنوان کرد:هفت واحد مشکل‌دار ما موردبررسی قرار گرفت تعیین و تکلیف شدند، فقط  کمیته‌ای مشخص برای پارسیلون بنا شد تشکیل شود تا در زمینهٔ مدیریت جدید پارسیلون جلسه‌ای داشته باشیم و موضوع نهایی شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار