رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان:
افزایش بهره وری یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی است که با تلاش و کار بیشتر و اثرگذار تحقق می یابد
کد خبر: ۳۲۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳ 12 November 2016
به گزارش تابناک لرستان،صبح امروز 22 آبان سال 1395، جلسه ای با موضوع تهیه گزارش عملکرد اقتصاد مقاومتی استان و با دو محوریت : 1- اقدامات خاص، شامل تصمیمات و اقداماتی که در عناوین طبقه بندی شده، اعم از رونق تولید، واگذاری طرح های عمرانی شامل نیمه تمام، اماده بهره برداری و جدید به بخش خصوصی ، و همچنین توسعه صادرات غیر نفتی، جذب سرمایه گذاری خارجی، مبارزه با اقتصاد زیر زمینی و توسعه شرکت های دانش بنیان و 2- نتایج و پیامدهای حاصل، شامل رشد اقتصادی استان، درآمدهای پایدار استانی، بهبود توزیع درآمد در استان، اشتغالزایی، بهره وری، مشارکت های مردمی و سرمایه گذاری، در سالن جلسات شماره(2) این سازمان تشکیل شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این جلسه با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی براقتصاد مقاومتی فرصت مناسبی برای نقش‌آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم می کند، افزود: در سال 92 سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ابلاغ شد، که وظیفه همه ما اجرایی کردن اهداف نظام و رهبری فرزانه است.
چگنی تصریح کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی فقط در یک یا دو بخش خلاصه نمی شود بلکه در بخش های کشاورزی، خدمات، سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار، رونق تولید، افزایش اشتغال و ... می باشد.
وی در ادامه دو دستور کار جلسه را عنوان کرد و اظهار داشت: همه دستگاه های مرتبط و غیر مرتبط مسول رفع موانع رونق تولید و اقتصادی استان هستند و دستگاه های مرتبط باید با گزارش اقدامات خود دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان را در جریان گذاشته و اقدامتی که تاکنون انجام دادند را گزارش نمایند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی  تسریع نمود: دستگاه هایی همچون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی،  سازمان صنعت، معدن و تجارت، دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری باید گزارش کامل و جامع ای ارسال نمایند که تاکنون چه اقداماتی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی انجام داده اند.
وی بیان داشت: گزارش اقدامات انجام شده، میزان نوآوری و تولیدات توسط شرکت های دانش بنیان و درآمدهای پایدار اقتصادی استان توسط اداره کل مالیاتی، کمیته امداد امام خمینی(ر ه)، سازمان بهزیستی و اداره کل اقتصاد و دارائی استان، باید صورت گیرد. چگنی در ادامه با اشاره به اینکه فقط اقدامات و یا ارائه گزارشات کافی نیست بلکه مقایسه با سالهای 1392 تا 1395مهمتر است، گفت: مقایسه رشد اقتصادی و اشتغالزایی و همچنین جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در سالهای مذکورشده، میتواند مارا به اهداف نزدیک تر کند.
وی در پایان افزود: تا روز سه شنبه مورخ 25 آبان کلیه دستگاه های مربوطه در خصوص مصوبات کارگروه، فرصت دارند این گزارش ها و اقدامات خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تحویل نمایند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار